ایجاد اشتغال در وست‌مینستر با راه‌اندازی دوچرخه‌فروشی اجتماعی

شورای شهر وست‌مینستر با راه‌اندازی یک دوچرخه‌فروشی محلی، فرصت‌های اشتغال برای نیازمندان سراسر شهر فراهم آورده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یک دوچرخه‌فروشی محلی به نام «وست‌مینستر ویلز (Westminster Wheels)» که با مشارکت شورای شهر وست‌مینستر، فدراسیون «گراندورک (Groundwork)» و سازمان خدمات محلی «سایکل‌کانفیدنت (Cycle Confident)» راه‌اندازی شده است، فرصت‌هایی را برای اشتغال نیازمندان در وست‌مینستر فراهم می‌کند. (گراندورک فدراسیونی از مؤسسات خیریه است که اقدامات عملی جوامع سراسر بریتانیا را در زمینه فقر و محیط‌زیست به‌منظور خلق آینده‌ای سرسبز و محله‌هایی سرزنده، با هم بسیج می‌کند.)

«وست‌مینستر ویلز» در نزدیکی خیابان «ادج‌ور (Edgware)»، یکی از مناطق دارای بالاترین نرخ بیکاری و نابرابری‌های بهداشتی در وست‌مینستر، قرار دارد و فرصت‌های کاری و سلامتی بسیاری را برای ساکنان غیر شاغل فراهم می‌آورد تا به‌عنوان تعمیرکار دوچرخه آموزش ببینند و حقوق دریافت کنند.

شورای شهر وست‌مینستر اعلام کرده است که مدت‌زمان هر برنامه شش ماه است و کارآموزان طی این مدت، هنگام یادگیری و کار در کنار تعمیرکارهای باتجربه روی دوچرخه‌های قدیمی، دستمزد نیز دریافت می‌کنند. ۸۰ درصد از دوچرخه‌های تعمیر شده در راستای ایجاد درآمد برای فروشگاه با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه فروخته و ۲۰ درصد از آن‌ها به جامعه محلی اهدا می‌شود.

از زمان افتتاح این فروشگاه ۳۰ نفر از ساکنان وست‌مینستر آموزش‌های شش ماهه خود را به پایان رسانده‌اند که بیشتر آن‌ها در همین زمینه به اشتغال پرداخته و صنعت دوچرخه خود را راه‌اندازی کرده‌اند. یکی از این افراد که در حال حاضر یک تعمیرکار تمام‌وقت دوچرخه است با اشاره به گذشته خود که به‌عنوان یک بی‌خانمان به همراه خواهرش از لندن نقل مکان کرده و یک روز حین پیاده‌روی پوستر این طرح را دیده و برای مشارکت در آن مراجعه کرده است، گفت: «همیشه عاشق دوچرخه بوده و هستم. عاشق این بودم که یاد بگیرم چگونه می‌توان یک دوچرخه را تعمیر کرد و وست‌مینستر ویلز زندگی مرا کاملاً دگرگون کرد. امروز در جایی قرار دارم که از یک زندگی بی‌هدف، به شغلی رسیده‌ام که می‌توانم تا آخر عمر با خوشحالی به آن بپردازم.»

شورای شهر همچنین اعلام کرد که وست‌مینستر ویلز در کنار فراهم آوردن امکان اشتغال و درآمدزایی برای افراد نیازمند، به جذاب‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و قابل‌دسترس‌تر کردن دوچرخه‌سواری برای کسانی در جامعه کمک می‌کند که کمتر احتمال یا شرایط دوچرخه‌سواری کردن را دارند اما از آن لذت می‌برند؛ چراکه گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد دوچرخه‌سواری برای ۷۴ درصد از افراد گروه‌های اقلیت قومی ساکن در شهرها و شهرک‌ها مقدور نیست زیرا این افراد از توانایی پرداخت هزینه بالای یک دوچرخه مناسب برخوردار نیستند.

وست‌مینستر ویلز تاکنون بیش از ۸۰ دوچرخه اهدا کرده است و این دوچرخه‌ها مناطقی از شهر با بالاترین میزان محرومیت و نابرابری‌های بهداشتی را مورد هدف قرار داده‌اند. شورای شهر این دوچرخه‌ها را به سازمان‌های اجتماعی از جمله «جامعه مریلبون بنگلادش»، «سازمان توسعه اعتماد پدینگتون» و «خدمات کودکان شورا» اهدا کرده است. برای تشویق دوچرخه‌سواری ایمن نیز شورا برای تمام ذی‌نفعان برنامه جلسه‌های آموزش دوچرخه‌سواری، پشتیبانی و مشاوره برگزار می‌کند.

ازآنجاکه هزینه‌های داشتن یک دوچرخه می‌تواند بالا باشد و این امر مانعی بزرگ برای استفاده از دوچرخه‌ها در شهر محسوب می‌شود، شورای شهر از طریق وست‌مینستر ویلز به اهدای کوپن‌های خدمات برای خانواده‌های کم‌درآمد با هدف اهدای ۴۵۰ کوپن در شش ماه پرداخته و به این صورت دامنه خدمات فروشگاه را گسترش داده است.

وست‌مینستر ویلز با طرح اقدامات گسترده‌تر آب‌وهوایی شورای شهر وست‌مینستر، از جمله بلندپروازی‌های شورا برای تبدیل شدن به یک شورای بی‌نظیر کربن‌صفر تا سال ۲۰۳۰ و تبدیل شدن به شهر کربن‌صفر تا سال ۲۰۴۰ در ارتباط است و تمرکز زیادی بر پایداری دارد. بنابراین در نخستین مرحله اجرای این فروشگاه، ۹ تن دوچرخه بدون استفاده را مورد بازسازی قرار داد و مردم محلی را تشویق کرد به جای اتومبیل‌ها، به حمل‌ونقل فعال با استفاده از دوچرخه‌ها روی آورند.

عضو کابینه برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی شورای شهر وست‌مینستر درحالی‌که برنامه وست‌مینستر ویلز را اقدامی کمک‌کننده برای آموزش مهارت‌های جدید و مفید به افرادی معرفی کرد که برای اشتغال با موانع متعددی مانند بی‌خانمانی مواجه هستند، اعلام کرد که اکنون بیش‌از ۶۰ درصد از کارآموزان این طرح به شکل تمام‌وقت مشغول به کار هستند. وی در ادامه از علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری دعوت کرد که در صورت تمایل به فروشگاه وست‌مینستر ویلز مراجعه کنند و از دریافت مشاوره‌های تخصصی در مورد دوچرخه‌های مقرون‌به‌صرفه و خدمات مربوطه بهره‌مند شوند.

کد خبر 582046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.