از قتل در مراسم عروسی تا فوت دختربچه در پی پاره‌کردن چرخ‌های آمبولانس اورژانس

قتل در مراسم عروسی، قمه‌کشی روی پلیس، انفجار بادکنک‌ها با گاز شهری، سرقت در لباس مددکاران اجتماعی، دستگیری یکی از عوامل هک سامانه‌های شهرداری، فوت دختربچه درپی پاره‌کردن چرخ‌های آمبولانس اورژانس را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی دهلران، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. به محض حضور مأموران انتظامی در محل، مشخص شد یکی از میهمانان مراسم عروسی بر اثر اصابت تیر سلاح شکاری به قتل رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام شاهدان عینی تیراندازی سهوی با سلاح گرم علت حادثه بوده است، افزود: علت و انگیزه و بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس شهرستان قرار دارد.

فرمانده انتظامی دهلران با تأکید بر رسوم غلط تیراندازی در مراسمات شادی و عزا، خاطرنشان کرد: متأسفانه این فرهنگ غلط باعث بروز حوادث جبران ناپذیری شده و باید ضمن ریشه‌یابی، فرهنگ‌سازی‌های لازم در این راستا صورت گیرد. با انجام به موقع پلیس، متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شده است.

قمه‌کشی روی پلیس

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، اظهار کرد: با دریافت گزارش‌هایی مبنی بر زورگیری دو موتورسوار و ایجاد ناامنی در محدوده غیاثی، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از مأموران کلانتری این محل به طور ویژه قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی پس از برخی تحقیقات گسترده میدانی سرانجام با اشراف کامل اطلاعاتی مشخصات ظاهری متهمان را شناسایی و پس از هماهنگی‌های لازم قضائی آنها را در گشت‌زنی‌های انتظامی شناسایی و در اقدامی ضربتی در حالی که هر دو در حال تردد با موتورسیکلت سرقتی بودند دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه متهمان هنگام دستگیری با استفاده از سلاح سرد به سمت مأموران حمله‌ور شدند، ادامه داد: آنها با اقتدار پلیس خلع سلاح شدند و در همان پی‌جویی‌های اولیه به زورگیری از شهروندان اعتراف کردند.

وی به ادامه تحقیقات پلیسی برای کشف جرایم احتمالی آنها اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون دو تن از مال باختگان، موتورسواران را شناسایی کردند. پلیس با تمام توان در راستای تأمین نظم، امنیت و آرامش شهروندان تلاش کرده و به هیچ فردی اجازه نخواهد داد با اقدامات غیر قانونی و خلاف، موجبات برهم زدن نظم عمومی و آسایش مردم را فراهم کند.

انفجار بادکنک‌ها با گاز شهری

روز گذشته خبر انفجار یک سفره خانه در زمان برگزاری یک جشن تولد در صدر اخبار حوادث کشور قرار گرفت. در این حادثه هشت نفر جان خود را از دست دادند که چهار نفر کودک بودند. در پی این حادثه احتمالاتی در خصوص موارد این چنینی مطرح شد یکی از فرضیه‌ها به شرایط پر کردن بادکنک‌های جشن تولد باز می‌گردد.

بسیاری از شهروندان که اکثراً والدین کودکان هستند می‌گویند که وقتی برای برگزاری جشن تولد فرزندانمان به این مراکز فروش لوازم جشن تولد مراجعه می‌کنیم، فروشندگان به ما دو گزینه پیشنهاد می‌دهند؛ هلویم یا گاز شهری. بخشی از این انتخاب‌ها به گرانی بادکنک‌های هلیومی باز می‌گردد؛ مثلاً اگر بادکنک هلیومی ۳۰ هزار تومان باشد، همان بادکنک با گاز شهری پنج هزار تومان می‌شود.

سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: بادکنک‌هایی که با گاز شهری پر می‌شوند، همچون بمب عمل می‌کنند. درخواست ما از شهروندان این است که به هیچ عنوان به سمت بادکنک‌هایی که حتی با هلیوم پر می‌شوند نروند؛ چراکه آگاهی دقیقی از اینکه فروشنده بادکنک را با هلیوم پر کرده یا گاز شهری اطلاع ندارد. بهتر است از روش باد کردن سنتی برای بادکنک‌ها استفاده شود وگرنه بی شک خطرات جدی در کمین مردم خواهد بود.

سرقت در لباس مددکاران اجتماعی

سرهنگ سلمان حیدری فرمانده انتظامی بوکان اظهار کرد: در پی گزارش چند مورد سرقت در قالب مأمور نهادهای حمایتی از سوی شهروندان، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان در دستور کار ویژه پلیس قرار گرفت. با بررسی‌های تخصصی و اقدامات میدانی و هدایت مأموریت، مأمورین موفق به شناسایی دو نفر در این ارتباط شده که با هماهنگی قضائی دریک عملیات ویژه پلیسی دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه متهمین در تحقیقات انجام شده به ارتکاب سرقت‌ها اعتراف کردند، افزود: این افراد به درب منازل شهروندان مراجعه و خود را مأمور نهادهای حمایتی معرفی و پس از ورود به منزل اقدام به سرقت طلاجات می‌نمودند که خوشبختانه با اقدام هوشمندانه پلیس دستگیر شدند.

رئیس پلیس بوکان تصریح کرد: مأموران نهادهای حمایتی، ادارات و سازمان‌ها و شرکت‌های خدمات‌رسان دارای کارت شناسایی معتبر بوده و هنگام مراجعه کارت خود را ارائه می‌کنند؛ لذا شهروندان محترم از اجازه ورود به افراد مشکوک به منزل خودداری نموده و در صورت مشکوک بودن موضوع به مرکز ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری یکی از عوامل هک سامانه‌های شهرداری

۱۴ روز پیش سامانه‌های شهرداری تهران مورد حمله سایبری قرار گرفت. این اتفاق که به دنبال سلسله حملات هکری در کشور به وقوع پیوسته بود تا حدودی ارائه خدمات شهرداری به مردم را تحت تأثیر خود قرار داد. اختلال در روند خدمات‌دهی این سامانه‌ها اگرچه موجب نگرانی شهروندان شد اما با پشتیبانی فنی و نظارتی مدیریت شهری طی روزهای گذشته سرعت کند شده خدمت‌رسانی مدیریت شهری به شهروندان به نقطه مطلوب برسد.

امروز یک منبع آگاه خبر داد: یکی از عوامل خرابکار دخیل در هک سامانه‌های شهرداری تهران شناسایی و دستگیر شده است. گفته می‌شود فرد دستگیر شده با سرویس‌های خارجی در ارتباط بوده است.

فوت دختربچه درپی پاره‌کردن چرخ‌های آمبولانس اورژانس

حوالی ساعت ۱۴:۴۲ دقیقه روز سه‌شنبه بیست‌وچهارم خرداد ۱۴۰۱ در تماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس تهران گزارش ایست قلبی تنفسی دختربچه‌ای دوساله به این مرکز اعلام شد که نیروهای اورژانس در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در خیابان شهید بهشتی رساندند.

به‌دلیل شرایط ترافیکی این خیابان و نبود جای پارک مناسب و حال وخیم دختربچه به‌ناچار نیروهای اورژانس تهران برای نجات جان بیمار، آمبولانس را در خط ویژه با رعایت اصول ایمنی و تردد خودروهای دیگر پارک کردند.

تکنسین‌های اورژانس که خود را به‌سرعت به آدرس کودک بدحال رساندند با کودکی کم‌جان روبه‌رو شدند، و بلافاصله وظیفه ذاتی خود را که نجات جان یک انسان است آغاز و اقدامات احیا قلبی ریوی را شروع کردند.

عملیات احیا کودک با موفقیت انجام شد و شرایط حال کودک رو به بهبودی پیش رفت اما وقتی نیروهای اورژانس پس از عملیات احیا، قصد انتقال بیمار به آمبولانس را داشتند، متوجه شدند دو عدد از چرخ‌های آمبولانس توسط فردی ناشناس، آسیب دیده و بادهای لاستیک آن خالی شده است.

نیروهای اورژانس با مشاهده این وضعیت برای انتقال بیمار درخواست حضور آمبولانس دیگری را دادند که آمبولانس دوم در محل حاضر شد اما متأسفانه طولانی شدن روند انتقال به‌دلیل اتفاق به وجود آمده باعث وخامت مجدد حال کودک شد و دختربچه جان خود را از دست داد و از تمام تلاش‌های نیروهای اورژانس نیز کمکی برنیامد. اداره حقوقی مرکز اورژانس تهران پیگیر پرونده این کودک در مراجع قضائی است.

کد خبر 582032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.