بهره‌مندی از علم برای پیشرفت کشور در شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر بهره‌مندی از علم برای پیشرفت کشور در شورای ششم، گفت: مبنای هر حرکتی در کشور، پیشرفت علم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران، امروز _چهارشنبه بیست‌وپنجم خردادماه_ با حضور در "همایش ایران قوی" که در محل دانشگاه تهران با حضور جمع کثیری از دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم امروز در کشور، حرکت جنبش‌های مردمی مانند زمان دفاع مقدس است که برای سازماندهی و حرکت مردمی باید الگوهایی مانند شهید دکتر چمران را برای آگاه‌سازی به نسل جوان نشان دهیم؛ این شهید والامقام یکی از الگوهای سازماندهی مردمی و قدرت ایران بود که با کمترین امکانات فعالیت داشت و بسیار هم در زمینه‌های علمی موفق بود.

وی ادامه داد: زمانی که شهید چمران وزیر دفاع شد، یک استاد دانشگاه و جز دانشمندان برجسته فیزیک بود که در همان زمان حضرت امام (ره) با توجه به دانش فنی، وزارت دفاع را به وی سپرد زیرا بر پشتوانه علمی و توان جوانان تاکید داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: زمانی که دفاع مقدس آغاز شد شهید چمران تصمیم گرفت به خط مقدم برود؛ در همان روزهای بحرانی جنگ به فکر این بود که کمبودهای لازم را بر طرف کند؛ استفاده از نبوغ و ظرفیت جوانان و امکانات موجود از جمله اقداماتی بود که برای پیشبرد در جنگ استفاده شد.

وی با بیان اینکه در اوایل جنگ ساخت یک زیر دریایی با موتور متحرک از جمله اقداماتی بود که با ایده و دانش شهید دکتر چمران و همت جوانان صورت گرفت، ادامه داد: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند باید رویکرد علمی در تمام اقدامات صورت بگیرد، مبنای هر حرکتی در کشور، پیشرفت علم است.

کد خبر 582012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.