بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

بازار رمز ارزها در یک بحران جدیدی قرار گرفته است و روزانه ریزش سنگینی را تجربه می‌کند، شاخص ترس و طمع به محدوده هفت واحد رسیده است و بیانگر وجود ترس بسیار شدید در بازار است، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای هر دو درحال کاهش شدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمز ارزها امروز مجدد سقوط دیگری را رقم زد و بیت کوین به محدوده ۲۰ هزار دلار رسید، اتریوم نیز به قیمت باور نکردی یک هزار دلار با ۱۴ درصد ریزش رسیده است، بعد از دیدن سقف‌های تاریخی این اعداد برای معامله گران جز خواب و خیال بود اما اکنون بازار رمز ارزها در یک بحران جدیدی قرار گرفته است و روزانه ریزش سنگینی را تجربه می‌کند، شاخص ترس و طمع به محدوده هفت واحد رسیده است و بیانگر وجود ترس بسیار شدید در بازار است، ارزش بازار رمز ارزها و حوزه دیفای هر دو در حال کاهش شدید است.

آخرین تحولات قیمتی رمز ارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۰ هزار و ۳۰۵ دلار

تغییرات: افت ۱۰.۲۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۴۴ دلار

تغییرات: افت ۱۴.۳۳ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۰۲ دلار و ۱۶ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۰۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۵۸ دلار

تغییرات: افت ۹.۲۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۰۳ دلار

تغییرات: افت ۴.۶۴ درصدی

سولانا (SOL): ۲۷ دلار و ۱۷ سنت

تغییرات: افت ۱۰.۲۰ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۵۰۸ دلار

تغییرات: افت ۱۰.۵۰ درصدی

پولکادات (DOT): شش دلار و ۹۱ سنت

تغییرات: افت ۶.۹۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۵۰۲ دلار

تغییرات: افت ۱۸.۰۲ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۴ دلار و ۹۰ سنت

تغییرات: افت ۱۱.۲۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

حمایت: ۲۰ هزار دلار.

مقاومت: ۲۶ و ۳۰ هزار دلار.

پیش بینی: سرعت و قدرت ریزش بسیار زیاد است، این روزها تنها امید فعالین بازار رمز ارزها به سطح حمایتی ۲۰ هزار دلار است، بر اساس وضعیت نامطلوب بازار رمز ارزها، تغییر نگرش و صحبت‌های منفی پیرامون این بازار پیش بینی می‌شود بیت کوین سطح ۲۰ هزار دلار را نیز از دست بدهد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

ارزش بازار حوزه دیفای

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

روند شاخص ترس و طمع

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

اخبار بازار رمز ارزها

گری گنسلر: بخش عمده‌ای از توکن‌های بازار ارزهای دیجیتال در حیطه نظارتی SEC قرار دارند

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) درخواست خود برای حمایت از سرمایه‌گذاران در اوراق بهادار ارائه‌شده توسط شرکت‌های ارزهای دیجیتال تکرار کرد. گنسلر همچنین اظهار کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار از اختیارات موجود خود برای تمرکز بر پروژه‌ها و صرافی‌های ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

او درباره وعده‌های سوددهی بسیار بالایی که توسط بسیاری از پروژه‌های ارزهای دیجیتال مطرح می‌شوند، صحبت کرد و درباره بازدهی سرمایه‌گذاری‌هایی که برای واقعی بودن بیش از حد خوب هستند، هشدار داد. طبق گفته رئیس SEC، بخش عمده‌ای از توکن‌هایی که در حال حاضر در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند، در حیطه نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار هستند و به این دلیل، شامل همان الزامات افشایی می‌شوند که برای اوراق بهادار تعریف شده‌اند.

کوین بیس ۱,۱۰۰ کارمند خود را پس از کارزار آنلاین آنها علیه مدیران این صرافی اخراج می‌کند

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس روز دوشنبه اعلام کرد که این صرافی تصمیم گرفته تا نیروی کار شرکت را ۱۸ درصد کاهش دهد که طبق گفته روزنامه وال‌استریت ژورنال، حدود ۱,۱۰۰ کارمند کوین بیس را شامل می‌شود. این اخراج گسترده در حالی است که کارکنان کوین بیس از روز جمعه یک کارزار آنلاین با جمع‌آوری امضا، برای اخراج مدیران ارشد این صرافی آغاز کردند که پس از مدتی حذف شد.

آرمسترانگ که این کارزار را احمقانه توصیف کرده بود، درباره تصمیم اخراج کارمندان گفت که با مدیران شرکت و هیئت‌مدیره درباره تحولات اخیر بازار گفت‌وگو کرده و این بحث‌ها، او را به این نتیجه رساند که باید تغییراتی برای حفاظت از این شرکت ایجاد شود. مدیرعامل کوین بیس همچنین اظهار داشت اکنون برایش واضح شده که آنها بیش‌ازحد نیروی کار استخدام کرده‌اند و مسئولیت تمام اخراج‌ها را متوجه خودش دانست.

بانک مورگان استنلی سقوط این روزهای اتریوم را با سال ۲۰۱۸ مقایسه کرد

بانک مورگان استنلی در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرد اتریوم مانند دوران رکود سال ۲۰۱۸ در بازار ارزهای دیجیتال، عملکرد ضعیفی نسبت به بیت کوین از خود نشان داده است. در این گزارش آمده است که ترس سرمایه‌گذاران از اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را بیش از پیش افزایش دهد، در حال آسیب‌زدن به قیمت ارزهای دیجیتال است و به همین خاطر نقدینگی دلار آمریکا از بازارها خارج خواهد شد. در حالی که چرخه قیمت اتریوم مانند سال ۲۰۱۸ است، تحلیلگران معتقد هستند این بار عمدتاً سرمایه‌گذاران نهادی فشار فروش را ایجاد کرده‌اند. در سال ۲۰۱۸، سهم فروش سرمایه‌گذاران خرد بسیار بیشتر بود.

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیارد دلار در بازار ارزهای دیجیتال لیکویید شده است

به‌دنبال حاکم‌شدن احساسات منفی در بازار ارزهای دیجیتال، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیارد دلار از موقعیت‌های معاملاتی لیکویید شده است. بیت کوین روز دوشنبه حمایت قوی خود را در سطح ۲۵٬۰۰۰ دلار از دست داد و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به سطوح ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) رسیده است. در این میان، بیت کوین ۵۳۲ میلیون دلار و اتریوم ۳۱۷ میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی لیکویید شده را به خود اختصاص داده‌اند. در حال حاضر، بیت کوین با قیمت حدوداً ۲۱٬۹۰۰ دلار و اتریوم با قیمت تقریباً ۱٬۱۶۰ دلار معامله می‌شود. گفتنی است حجم موقعیت‌های لانگ (خرید) و شورت (فروش) لیکویید شده در این مدت تقریباً برابر بوده است.

بهای اتریوم در صرافی یونی‌سواپ برای مدت کوتاهی به زیر ۹۵۰ دلار رسید

شب گذشته بهای اتریوم در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ برای مدت کوتاهی به زیر ۹۵۰ دلار سقوط کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که یک نهنگ بیش از ۶۵,۰۰۰ واحد اتریوم را به فروش رساند. این در حالی بود که در آن زمان اتریوم در سایر صرافی‌ها حدود ۱,۳۰۰ دلار معامله می‌شد. گفتنی است اتریوم در ۲۴ ساعت اخیر ۴.۲ درصد کاهش قیمت داشته است و اکنون در بیشتر صرافی‌ها با نرخ ۱,۲۰۰ دلار معامله می‌شود.

سودآوری استخراج اتریوم به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۰ رسید

برای اولین بار از سال ۲۰۲۰، استخراج اتریوم دیگر برای بسیاری از ماینرهایی که از اشکال سنتی انرژی استفاده می‌کنند، سودآوری ندارد. دلیل آن هم این است که قیمت اتریوم به زیر ۱,۲۰۰ دلار کاهش یافته و قیمت انرژی به‌طور قابل‌توجهی در حال افزایش است. در حال حاضر میانگین هزینه برق در ایالت‌های آمریکا بیش از ۰.۲۲ دلار به ازای هر کیلووات ساعت است. برای اینکه استخراج اتریوم دوباره سودآور شود، یا باید سختی شبکه کاهش یابد، یا اینکه قیمت آن به بالای ۱,۴۰۰ دلار برسد و هزینه انرژی کمتر شود. گفتنی است که میانگین هزینه برق در بریتانیا، آلمان، بلژیک، اسپانیا و دانمارک هم بالاتر از ۰.۲۵ دلار به ازای هر کیلووات ساعت است. در نتیجه، استخراج این ارز دیجیتال در اروپا احتمالاً سودآوری کمتری نسبت به آمریکا دارد.

مایک نووگراتز: اتریوم حمایت هزار دلاری را حفظ خواهد کرد

مایک نووگراتز، مدیرعامل مؤسسه گلکسی دیجیتال، علی‌رغم سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً خوش‌بین است و باور دارد که اتریوم، می‌تواند سطح حمیاتی ۱,۰۰۰ دلار را حفظ کند. علاوه بر این، نووگراتز فکر می‌کند که بیت کوین با سقوط به ۲۰,۸۱۶ دلار به کف خود نزدیک شده است. گفتنی است که در حال حاضر، قیمت بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب ۲۲,۳۰۰ و ۱,۲۰۰ دلار است.

خروج ۱۰۲ میلیون دلار پول از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در هفته سقوط بازار

سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال در هفته منتهی به ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد) ۱۰۲ میلیون دلار پول را از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه، خارج کرده‌اند. حدود ۵۷ میلیون دلار از این مبلغ متعلق به صندوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در بیت کوین بود. جریان خروجی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مبتنی بر اتریوم هم ۴۱ میلیون دلار بود که مجموع خروجی این صندوق‌ها از ابتدای سال ۲۰۲۲ را به ۳۸۶.۵ میلیون دلار رساند. در این میان، سرمایه‌گذاران قاره آمریکا بیشترین سرمایه را از صندوق‌های مذکور خارج کردند که مجموعاً ۹۸ میلیون دلار ارزش داشته است. سرمایه‌گذاران اروپایی هم در این مدت تنها حدود ۲ میلیون دلار را از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بیرون کشیده‌اند.

با سقوط قیمت بیت کوین، برخی ماینرهای تولیدشده قبل از سال ۲۰۱۹ دیگر سودآوری ندارند

هم‌زمان با سقوط بیت کوین به زیر ۲۱٬۰۰۰ دلار، برخی از دستگاه‌های استخراج مخصوص این ارز دیجیتال که قبل از سال ۲۰۱۹ تولید شده‌اند، دیگر سودآوری نخواهند داشت. این اطلاعات از بررسی پلتفرم بیت‌دیر (Bitdeer) به دست آمده است که نشان می‌دهد هر دستگاه با رسیدن بیت کوین به چه قیمتی سودآوری خود را از دست می‌دهد. بر اساس این بررسی، مدل ۶۷ و ۷۳ تراهشی «۱۷+Antminer S» با قیمت‌های کنونی دیگر بازدهی نخواهند داشت.

یک صرافی ارز دیجیتال اوکراینی در آستانه عقد قرارداد با بارسلونا است

صرافی ارز دیجیتال وایت‌بیت (WhiteBIT) مستقر در اوکراین، ممکن است اولین شرکت فعال در صنعت فناوری بلاک چین باشد که نام خود را به‌عنوان اسپانسر روی پیراهن تیم بارسلونا چاپ می‌کند. بر اساس گزارش‌های تازه، قرارداد وایت‌بیت و بارسلونا در مراحل انتهایی خود قرار دارد. هرچند که صرافی بایننس اسپانسر اصلی تیم لاتزیو ایتالیا است، هیچ شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال دیگری تاکنون نتوانسته است چنین پیشرفتی کند و اسپانسر پیراهن تیم مطرحی مثل بارسلونا شود. گفتنی است در صورت توافق، صرافی وایت‌بیت اسپانسر دوم پیراهن بارسلونا خواهد شد.

نقشه بازار

بازار رمز ارزها در سراشیبی سقوط

کد خبر 582007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.