رصد علل ترک تحصیل دانش‌آموزان در آموزش‌وپرورش پیگیری شود

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تأکید بر اینکه ارائه مهارت‌های اجتماعی در مدارس باید با هدف افزایش امید به زندگی انجام شود، گفت: رصد علل ترک تحصیل دانش‌آموزان موضوع مهمی است که آموزش‌وپرورش باید آن را پیگیری کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اصغر جهانگیر در نشست توسعه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، اظهار کرد: افزایش تحصیلات افراد جامعه به کاهش جرایم و تخلفات منجر می‌شود همچنین هرچه سطح تحصیلات افراد بیشتر باشد آمار جرم کمتر است و این نشان از نقش مؤثر تحصیلات در کاهش جرم است.

وی با اشاره به افزایش نگران‌کننده آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ترک تحصیل به‌ویژه در مناطق محروم یکی از زمینه‌های افزایش آسیب‌های اجتماعی است، لذا شناسایی بازماندگان از تحصیل و بازگرداندن آن‌ها به مدرسه از خواسته‌های قوه قضائیه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تأکید کرد: رصد علل ترک تحصیل دانش‌آموزان موضوع بسیار مهمی است که آموزش‌وپرورش باید آن را پیگیری کند.

ضریب نفوذ اینترنت در مدارس روستایی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است

وی با اشاره به سایر عواملی که در افزایش آسیب‌های اجتماعی مؤثر هستند، گفت: فاصله طبقاتی در جامعه زمینه ایجاد خشونت و دیگر آسیب‌های اجتماعی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می‌کند؛ همچنین فضای مجازی یکی از زمینه‌های بروز و افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است و بیشتر کشورهای دنیا فضای مجازی را مدیریت می‌کنند و درحالی‌که ۸۵ میلیون نفر جمعیت داریم اما بیش از ۱۳۰ میلیون خط تلفن همراه فعال است.

جهانگیر با اشاره به دسترسی خوب به اینترنت، اضافه کرد: ضریب نفوذ اینترنت حتی در مدارس روستایی نسبت به میانگین جهانی بالاتر است اما آموزش‌های لازم در خصوص نحوه به‌کارگیری اینترنت ارائه نشده است. همچنین آسیب‌های ناشی از فضای مجازی در روستاها بیشتر است و این نشان از ضعف در نحوه استفاده از فضای مجازی است.

لزوم آموزش مهارت امید به زندگی به دانش‌آموزان در مدارس

وی ادامه داد: ارائه مهارت‌های اجتماعی در مدارس باید با هدف افزایش امید به زندگی انجام شود بنابراین اصالت با آموزش‌وپرورش است نه آموزش عالی، لذا نظام تعلیم و تربیت می‌تواند مهارت‌های لازمه را در سنین مختلف کودکی و نوجوانی ارائه کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: با همکاری دو دستگاه در قالب تفاهم‌نامه باید به موضوع بازماندگان از تحصیل پرداخته شود.

کد خبر 581963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.