عزم سیاتل برای ترویج پویایی پایدار و هوشمند

مدیران سیاتل، واقع در ایالت واشنگتن آمریکا، در نظر دارند با شرکت تکنولوژی Iteris که مدیریت زیرساخت‌های هوشمند را به عهده دارد برای پویایی پایدار و هوشمند در شهر به همکاری بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فناوری ارائه شده توسط شرکت آمریکایی Iteris امکان دسترسی به داده‌های مربوط به سرعت وسایل حمل‌ونقل را در معابر و بزرگراه‌های مهم سیاتل فراهم خواهد آورد و از این طریق به افزایش ایمنی و به حداقل رساندن انتشار کربن کمک خواهد کرد. این اقدام حاصل همکاری اداره حمل‌ونقل شهری با کمپانی ذکر شده است و در نهایت به ایجاد طرحی برای هوشمندسازی و افزایش پایداری پویایی منجر خواهد شد، ضمن این‌که ایمنی را نیز در بخش حمل‌ونقل برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

کمپانی Iteris قرار است از رویکرد ClearGuide SaaS خود برای هوشمندسازی و پایداری حمل‌ونقل در سیاتل بهره بگیرد که در نتیجه آن، امکان تجسم و تجزیه‌وتحلیل داده‌های ترافیکی فراهم می‌آید. سپس از ابزارهای ویژه‌ای نظیر نقشه‌های پویا برای حمایت از تجزیه و تحلیل داده‌های مفصل، بهبود شناسایی و کاهش تراکم و در نهایت، انیمیشن‌هایی برای بررسی رویدادها و بهینه‌سازی طرح‌های مختلف بهره گرفته می‌شود.

عزم سیاتل برای ترویج پویایی پایدار و هوشمند

علاوه بر این، دسترسی به گزارش‌های رایج و نمودارهای مربوط به تراکم پویا، به منظور تعیین میزان قابلیت اثربخشی طرح امکان‌پذیر خواهد شد و این در حالی است که طی این فرآیند، مدیران سیاتل نیز قادر به اشتراک اطلاعات با سایر نهادها مانند وزارت حمل‌ونقل واشنگتن خواهند بود و از این طریق به افزایش پویایی و هوشمندی تردد در سراسر ایالت کمک خواهند کرد.

مدیران کمپانی Iteris همچنین مدعی شده‌اند که اقداماتی اجرایی تحت عنوان ClearGuide را در بزرگراه‌های سیاتل پیاده خواهند کرد که به دنبال آن، امکان نظارت بر دفعات سفر، اولویت‌بندی اقدامات پویایی تردد در معابر اصلی مختلف شهر، شناسایی مناطقی با بیشترین تراکم خودرویی و درک چگونگی اثربخشی ترافیک بزرگراه بر خیابان‌های اصلی پیرامون فراهم خواهد آمد.

نکته جالب توجه این‌که، کمپانی Iteris در نظر دارد به طور فعال مناطق سیاتل با سرعت بالای تردد را شناسایی کند تا ابتدا به پیاده‌سازی اقدامات خود در آن‌ها بپردازد و وقوع سوانح خیابانی را در این مناطق پرخطر به حداقل برساند. اعمال استراتژی‌های ایمن‌سازی معابر و بزرگراه‌های شهری در راستای به صفر رساندن مرگ‌ومیرهای ناشی از سوانح خیابانی از دیگر اقدامات شرکت فناوری آمریکایی در سیاتل خواهد بود که پایداری پویایی را نیز برای شهر به ارمغان خواهد آورد، ضمن این‌که به واسطه بهره‌گیری از فناوری‌های دیجیتال برای تحقق این هدف، در هوشمندسازی بیشتر شهر نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

کد خبر 581946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.