توجه به ایمنی و هویت بناهای شهر امری الزامی است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری امری الزامی است، گفت: با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، بخش‌های تاریخی شهر نیز باید حفظ شود تا صاحبان و ساکنان پیشین این بافت‌ها به آن بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد نورصالحی امروز_ چهارشنبه بیست‌وپنجم خردادماه_ در آئین اختتامیه اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان، اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته اجلاس‌هایی از این دست در همه شهرها برگزار شده است که نشاندهنده علاقه به همکاری و هم‌افزایی در این موضوعات است.

وی با بیان اینکه "ساختمان پایدار، شهر پایدار"، "ساختمان ایمن، شهر ایمن" و "نمای ساختمان، هویت شهر من" عناوین اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان است، افزود: در شهر اصفهان باید بررسی کنیم، توسعه شهر و ساخت‌وسازهای سال‌های گذشته توانسته ارزش‌های گذشتگان را انتقال دهد و یا به آن آسیب زده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با همفکری و هماهنگی همه متولیان امر و حاکمیت می‌توان خطاهای گذشته را جبران کرد، گفت: قانون‌گذاران و طراحان باید همراه باشند تا نتیجه خوبی را شاهد باشیم؛ مردمی که انتظار ساخت شهر بهتر دارند پس از گذشت زمان ممکن است به این باور برسند که چنین اتفاقی نیفتاده است‌.

نورصالحی اضافه کرد: از معاونت شهرسازی و معماری خواستارم این اجلاس خروجی‌های مشخصی داشته و مشخص شود چه اقداماتی تا سال آینده باید در اصفهان افتد تا شاهد ساختمان‌های پایدار باشیم. توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری امری الزامی است که لازم است برای آن معیاری تعیین شود تا آن را سنجش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از نتایج اجلاس سازندگان و طراحان مسکن اصفهان که نافی اقتصاد شهر و سرمایه‌گذاران نیست، باید در برنامه‌ریزی‌های طولانی و میان‌مدت در نظر گرفته شده و در مجاری قانونی تصویب شود تا کیفیت و کمیت ساختمان‌ها در اصفهان را افزایش دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با پایدار کردن ساختمان‌های جدید، بخش‌های تاریخی شهر نیز باید حفظ شود تا صاحبان و ساکنان این بافت‌ها نیز با توجه به ایمنی و هویت بناهای شهری به آن بازگشته و در آن زندگی کنند، لذا با دعوت دوره‌ای از اساتید و صاحبنظران و قانون‌مند کردن پیشنهادات این اجلاس می‌توان به نتایج خوبی رسید.

نورصالحی اضافه کرد: بارها برای نما و سیمای شهر اصفهان مشاورانی انتخاب شد، اما طرح‌های تهیه شده واقع‌بینانه نبود به همین دلیل هیچیک از این طرح‌های عملی نشد، همچنین ورودی‌های شهر اصفهان نیز هویت متناسب با شهر ندارد که این موضوع قابل پیگیری است و نتایج خوبی خواهد داشت.

کد خبر 581939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.