تامین حقابه گاوخونی؛ لازمه تداوم حیات در ورزنه

شهردار ورزنه گفت: توجه نداشتن به زیست‌بوم و حیات تالاب گاوخونی، تبعات زیادی برای منطقه و شهر ورزنه در پی دارد و احیای این تالاب و تامین حقابه کشاورزان، جزو مطالبات اصلی مردم شرق اصفهان از رئیس‌جمهور است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مهم‌ترین مطالبه من از رئیس‌جمهور به‌عنوان شهردار ورزنه، تأمین حقابه کشاورزی و توجه به وضعیت زیست‌محیطی شرق استان اصفهان است که منجربه احیای تالاب گاوخونی، رونق کشاورزی منطقه و کاهش فرونشست زمین می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر ورزنه به‌عنوان یک شهر تالابی منتخب کنوانسیون رامسر در مسیر توسعه پایدار شهری گام برداشته است، افزود: توجه نداشتن به زیست‌بوم و حیات تالاب گاوخونی تبعات زیادی برای منطقه در پی دارد و احیای این تالاب و حقابه کشاورزان شرق، باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار ورزنه خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید انرژی پاک و ساعات زیاد ماندگاری خورشید در این منطقه، نصب صفحات و سلول‌های خورشیدی و تأمین برق از این طریق، می‌تواند بخش زیادی از برق منطقه و حتی شهر اصفهان را تأمین کند.

اخگر تصریح کرد: گردشگری شهری به‌عنوان یک شغل پایدار با ضریب اشتغال‌زایی بالا به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تأثیر بسزایی بر توسعه پایدار شهر دارد و دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تخصیص وام و تسهیلات می‌تواند کمک زیادی به رونق گردشگری منطقه کند.

وی گفت: در تحقیق و جست‌وجوهای میدانی انجام شده، بیش از دو مورد سایت باستانی در منطقه توسط گروه‌های دانشگاهی کشف شد که قدمت چندین هزار ساله دارد، در این راستا استقرار اندیشکده باستان‌شناسی با اختصاص منابع مالی باید مورد توجه باشد.

کد خبر 581914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.