تلاش مدیریت شهری برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به اهمیت شناسایی ساختمان‌های ناایمن، گفت: پس از بررسی کارشناسان نظام مهندسی وضعیت ساختمان ۱۸۰ واحدی در منطقه ۳۰۰ دستگاه مشخص می‌شود.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساختمان‌هایی که در اهواز بدون پایان کار به بهره‌برداری رسیده است، باید شناسایی و معرفی شود تا اقدامات قانونی در خصوص آن انجام گیرد، لازم است به مالکان اخطار داده و در صورت تمکین نکردن به دادستانی اطلاع داده شود.

وی افزود: ساختمان ۱۸۰ واحدی واقع در منطقه ۳۰۰ دستگاه متعلق به تعاونی بیمارستان ابوذر بدون پایان کار و سند تفکیک است، با این حال از سال ۹۶ تاکنون در حال بهره‌برداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: ساختمان ۱۸۰ واحدی واقع در منطقه ۳۰۰ دستگاه از لحاظ قانونی مشکل مازاد ارتفاع و پروانه ساخت ندارد، اما تغییراتی در ساخت آن ایجاد شده که منجر به نشت آب و خوردگی میل‌گردهای به کار رفته در ساختمان شده است، اینکه وضعیت این ساختمان چه خواهد شد را باید نظام مهندسی و کارشناسان این حوزه تشخیص دهند.

وی تاکید کرد: بر اساس جلسه‌ای که در فرمانداری اهواز در راستای شناسایی ساختمان‌های ناایمن شهر تشکیل شد، قرار است استحکام ساختمان ۱۸۰ واحدی واقع در منطقه ۳۰۰ دستگاه بررسی و امکان مقاوم‌سازی آن مشخص و برای اجرا به مالک ساختمان ابلاغ شود و در صورت تمکین نکردن از طریق مراجع قضائی و دادستانی تعیین تکلیف خواهد شد.

محمودی تاکید کرد: در سال ۹۲ و ۹۵ سازمان نظام مهندس برای توقف فعالیت ساخت و ساز ساختمان ۱۸۰ واحدی در منطقه ۳۰۰ دستگاه نامه‌نگاری کرده، اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است، در حال حاضر نیز برای جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی شهرداری به ساکنان ساختمان نامه تخلیه زده است.

کد خبر 581890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.