HIV خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که HIV خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را حتی پس از واکسیناسیون افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی ارتباط بین HIV و خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی مربوط به ۱۱۴ هزار مرد و زن واکسینه شده را مورد ارزیابی قرار دادند ۳۳ هزار نفر آن‌ها به HIV مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده مبتلا به HIV در مقایسه با افرادی که ویروس عامل ایدز را ندارند، ۲۸ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به عفونت کووید -۱۹ قرار دارند. البته خطر ابتلاء به کرونا در میان افرادی که حداقل با دو دوز اولیه واکسینه شده‌اند صرف‌نظر از وضعیت HIV آن‌ها، کم است.

به گفته محققان، با کاهش تعداد سلول‌های T، خطر ابتلاء به عفونت در میان افراد مبتلا به HIV افزایش می‌یابد. سلول‌های T، گلبول‌های سفید مهمی هستند که با عفونت مبارزه می‌کنند و معمولاً از طریق HIV مورد حمله قرار می‌گیرند. زمانی که تعداد سلول‌های T در یک بیماری HIV به سطح بسیار پایین برسد، اغلب نشانه ایدز کامل است.

متخصصان معتقدند که اختلال عملکرد سیستم ایمنی ناشی از HIV ممکن است نقشی در آسیب‌پذیری در برابر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ داشته باشد؛ بنابراین محققان بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا در افراد مبتلا به HIV تاکید دارند.

کد خبر 581862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.