۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
هیس، شهروندان خوابیده‌اند!

مسئولان شهر آنتورپ بلژیک در طرحی با عنوان "هیس!" با نصب صداسنج‌های هوشمند در محله‌های شلوغ و پر رفت‌وآمد شهر، قصد دارند ساکنان را در برابر سر و صدای مهمانی‌های شبانه محله‌ها در امان بدارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساکنان شهر آنتورپ بلژیک از زمان لغو محدودیت‌های کووید -۱۹ یک مشکل دائمی دارند: دانش‌آموزان و دانشجویان به شهر بازگشته‌اند و آماده شادی و شیطنت‌های خیابانی هستند. مقامات محلی تصمیم گرفته‌اند با نصب یک سیستم نظارت هوشمند به شهروندان ساکن در مکان‌های تفریحی شلوغ کمک کنند تا خواب شبانه بهتری داشته باشند.

این سیستم دارای دستگاه‌های ضبط صدا است که سطوح دسی‌بل را اندازه‌گیری می‌کند. اگر آلودگی صوتی از حد معین فراتر برود، صفحه نمایش‌های موجود در مناطقی که سیستم نصب شده است، پیامی را نشان می‌دهد که از مردم با ادبیاتی مهربان درخواست می‌کند، مراعات حال ساکنان را بکنند و صدای خود را پایین‌تر بیاورند.

این سیستم اکنون در دو محله شلوغ مستقر شده است و تا ماه اکتبر تحت دوره آزمایشی خود خواهد بود. در ماه‌های سپتامبر و اکتبر، سطح سر و صدای شهری معمولاً به علت حضور دانش‌آموزان و دانشجویان افزایش می‌یابد.

مقامات راه‌های مختلف غیرسرکوبگرانه را برای گوشزد کردن به متخلفان صدا در نظر گرفته‌اند. به عنوان مثال، المان‌های نوری و صوتی خاصی تعبیه شده است که به مردم نشان می‌دهد که کسی را بیدار کرده‌اند. در واقع، ابتدا به شهروندان پیغام هشدار با مهربانی داده می‌شود و در صورت برطرف شدن سطح بالای صدا، پیغام تشکر ارسال می‌شود.

این ابتکار با همکاری شهرداری و تیمی متشکل از روانشناسان اجتماعی، دانشمندان علوم ارتباطات و رفتارشناس‌ها انجام شده است.

علاوه بر این، مقامات اطمینان داده‌اند که سیستم صداها یا مکالمات را ضبط نمی‌کند، در عوض، الگوریتمی را ایجاد می‌کند که فقط سطوح نویز را با منابع معتبر خود مطابقت می‌دهد. به هر حال، قصد شهر این است که به طور پیشگیرانه کار کند و قبل از رسیدن شکایات به مجریان قانون، تخلفات را متوقف کند.

هیس، شهروندان خوابیده‌اند!

کد خبر 581858

برچسب‌ها