دولت پذیرای ایده نخبگان بخش کشاورزی است

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز برخلاف مساحت کم دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه کشاورزی است و نخبگان این بخش می‌توانند تحولات بزرگی را در کشاورزی و تأمین و امنیت غذایی کشور رقم بزنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجتبی عبداللهی امروز - بیست‌وچهارم خردادماه- در مراسم یازدهمین دوره تجلیل از کشاورزان نمونه استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از فعالیت‌های این نخبگان، اظهار کرد: از تمام فعالان حوزه‌های مختلف کشاورزی استان برای همراهی ویژه در مسیر تحقق اهداف جراحی اقتصادی قدردانی می‌کنیم، چرا که با اصلاح زنجیره بهره‌مندی مردم از یارانه‌ها شاهد تحول و رونق در اقتصاد کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: امید است با توجه به این امر در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری (مدظله) سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی نام گرفته، البرز بتواند گام‌های بزرگی در این زمینه بردارد.

استاندار البرز افزود: در خصوص نیروی انسانی و چارت تشکیلاتی استان با توجه به افزایش شهرستان‌ها، با وزارت جهاد و سازمان امور استخدامی کشور باید مکاتبات لازم را داشته باشیم.

البرز می‌تواند در حوزه کشاورزی تحول‌آفرین باشد

وی گفت: باید تا جای ممکن از اختیارات مدیریتی خود استفاده کنیم و موجبات رفاه و تأمین آتیه کارمندان را فراهم کنیم که راه‌اندازی تعاونی‌های مسکن ادارات از جمله این اقدامات است؛ قدرت چانه‌زنی کشورها در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی در گرو اقتدار اقتصادی آن کشور است، از این رو یکی از وزارتخانه‌های مهم در این راستا با توجه به دامنه گسترده فرصت‌ها و وظایف، وزارت جهاد کشاورزی است چرا که می‌تواند با بهر گیری از دانش و توان نوین دنیا، خودکفایی در حوزه غذا را رقم بزند.

عبداللهی با اشاره به سخنرانی امسال مقام معظم رهبری (مدظله) و تأکیدات ایشان در خصوص امنیت غذایی و توسعه کشاورزی، گفت: بر این اساس اکنون شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی فعال‌تر شده‌اند، بنابراین باید حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های آنها داشته باشیم.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید یک اتاق اندیشه‌ورز تشکیل دهد و جوانان و نخبگان را در حوزه تصمیم‌سازی جهاد دخیل کند.

استاندار البرز گفت: امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای در البرز وجود دارد که اگر به طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گیرد، کشور را متحول می‌کند.

وی با اشاره به مأموریت محوله از سوی رئیس جمهور در خصوص توسعه کشت گلخانه‌ای در استان البرز، خاطرنشان کرد: در این راستا با اهتمام ویژه‌ای وارد شده‌ایم چراکه بر این باور هستم توسعه گلخانه‌ها از بین رفتن اراضی کشاورزی را متوقف می‌کند و با کمترین مصرف آب بیشترین بهره‌وری و اشتغال فراوانی را به همراه دارد.

کد خبر 581846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.