پذیرش ۹۳۰ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان اصفهان/ثبت‌نام ۱۶هزار نفر برای آزمون

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از ثبت‌نام ۱۰هزار و۲۳۲ دانش‌آموز درپایه دهم و شش‌هزار و ۱۰۷نفر برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم در آزمون مدارس استعدادهای درخشان استان اصفهان خبر داد و گفت: آزمون ورودی این مدارس در روزهای بیست‌وششم و بیست‌وهفتم خردادماه برگزار خواهد شد.

کلیم‌الله بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان همزمان در سراسر کشور در روزهای بیست‌وششم و بیست‌وهفتم خردادماه در ۷۵ حوزه برای پایه هفتم و ۵۳ حوزه برای پایه دهم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آمار شرکت‌کنندگان این آزمون در استان اصفهان، افزود: در پایه هفتم ۱۰ هزار و ۲۳۲ دانش‌آموز به تفکیک چهار هزار و ۶۲۰ دختر و پنج هزار ۶۱۲ پسر و برای آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم شش هزار و ۱۰۷ دانش‌آموز ثبت‌نام کردند که از این تعداد دو هزار و ۸۶۵ پسر و سه هزار و ۲۴۲ نفر از دانش‌آموزان دختر برای ورود به مدارس استعدادهای درخشان استان اصفهان رقابت خواهند کرد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش‌وپرورش استان اصفهان آمار پذیرش دانش‌آموزان را براساس دوره و رشته متفاوت دانست و گفت: ۴۸۰ دانش‌آموز پسر و ۴۵۰ دانش‌آموز دختر در ۱۲ دبیرستان استعداد درخشان در نواحی یک، دو، سه و شهرستان‌های نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان و آران‌وبیدگل پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان دوره دوم مدارس استعدادهای درخشان، خاطرنشان کرد: برای رشته ریاضی فیزیک ۱۴۰ دانش‌آموز پسر و ۱۷۳ دانش‌آموز دختر، برای رشته علوم تجربی ۱۳۳ دانش‌آموز پسر و ۱۶۱ دانش‌آموز دختر، برای رشته ادبیات و علوم انسانی ۴۵ دانش‌آموز پسر و ۶۳ دانش‌آموز دختر و برای رشته فنی و حرفه‌ای ۱۲ دانش‌آموز دختر برای رشته شبکه و نرم‌افزار و ۱۱ دانش‌آموز برای رشته فتوگرافیک در مدارس استعدادهای درخشان پذیرفته خواهند شد.

کد خبر 581838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.