سگ‌های از کار افتاده هلال‌احمر، جایگزین می‌شوند

معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر سگ‌های اهدایی که از نظر نژاد، سن، سلامت جسمی و رفتاری به تأیید مربیان بین‌المللی و دامپزشکان مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس سازمان امدادونجات رسیده‌اند را جایگزین سگ‌های ازکارافتاده زنده‌یاب می‌کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، محمدباقر محمدی اظهار کرد: طبق بررسی و ارزیابی فعالیت اخیر مرکز آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) به لحاظ وضعیت سگ‌های موجود و عملکرد مربیان بنا شد تا به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی این مجموعه از توله‌های اهدایی که در سلامت کامل و دارای نژاد مورد تأئید و سطح هوش مناسب در این حوزه هستند کمک گرفته شود.

وی از آمادگی ۱۰ قلاده سگ اهدایی برای واگذاری به مربیان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۰ قلاده سگ پس از تأیید نژاد و سلامتشان، مراحل ابتدایی آموزش را توسط مربیان گذرانده و آماده جایگزینی سگ‌های از کار افتاده برای تحویل به مربیان در جمعیت هلال‌احمر هستند.

معاون عملیات سازمان امدادونجات با بیان اینکه بالا رفتن سن سگ‌ها، ابتلاء به بیماری و مرگ و آسیب و مصدومیت در عملیات‌های جست‌وجو و نجات از مهم‌ترین دلایل استفاده از سگ‌های جدید در عملیات‌ها است، افزود: بر این اساس سگ‌های اهدایی به جمعیت هلال‌احمر با هدف تقویت پایگاه‌های آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) در قالب طرح تقسیم سگ‌های تجسس به چندین استان‌ها آماده فعالیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت کاملاً فنی و دقیق در سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: با توجه به علاقه‌مندی مردم برای اهدای توله‌های خود به جمعیت هلال‌احمر مخصوصاً بعد از بحران‌های اخیر و همچنین حساس بودن این موضوع به لحاظ حضور مؤثر سگ‌ها در عملیات‌های امدادی، جلسه تبادل اطلاعات هم میان مربیان سگ‌های زنده‌یاب در استان‌ها و سازمان امدادونجات برگزار شد تا بتوانیم به شکل کاملاً حرفه‌ای و تخصصی از سگ‌های تجسس در بحران‌ها استفاده کنیم.

محمدی اظهار کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند توله‌های سگ‌های خودشان را به جمعیت هلال‌احمر اهدا کنند، می‌توانند به پایگاه آموزش و نگهداری سگ‌های تجسس (آنست) سازمان امدادونجات مراجعه کنند تا پس از بررسی‌های لازم از سوی دامپزشکان و متخصصان و تأیید نهایی، برای تحویل گرفتن سگ اقدام شود.

کد خبر 581809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.