احیای زاینده‌رود، مهمترین مطالبه مردم اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که استان اصفهان به دیگر استان‌ها مدیر صادر می‌کند اما اکنون خود دارای ضعف مدیریتی است از این رو باید رئیس جمهور نگاهی به این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر رئیس جمهور به استان اصفهان اظهار کرد: امیدوارم که سفر رئیس جمهور به استان اصفهان مایه برکت، رحمت و ارتقا سطح مدیریت استان به سطح مطلوب باشد.

وی ادامه داد: وضع گرانی، معیشت و تورم مشهود در سفره مردم و نبود نظارت در گرانی‌های لحظه‌ای و افسار گسیختگی باید به صورت شفاف برای مردم کشور به ویژه مردم استان اصفهان تبیین شود. زیرا تجربه ۴۳ ساله نشان داده وقتی مردم متوجه واقعیت شوند حمایت کرده و با سختی‌ها می‌سازند.

نماینده مردم اصفهان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبه مهم از رئیس جمهور در سفر به استان اصفهان، احیای زاینده‌رود براساس مصوبات شورایعالی آب است، تصریح کرد: اجرایی کردن مصوبات ۹ ماده‌ای شورایعالی آب، اجرایی شدن قانون توزیع عادلانه آب، ساماندهی زاینده‌رود از جمله درخواست مردم و مسئولان استان است.

وی اضافه کرد: باید آب انتقال حوضه به حوضه پیدا کند و طرح مطالعه شده دقیقی که سالیان طولانی بر روی آن کار شده از طریق انتقال آب از بهشت‌آباد به داخل فلات مرکزی محقق شود. در صورت تحقق بهشت‌آباد ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب برای استان چهارمحال‌وبختیاری، ۲۵۰ میلیون مترمکعب برای استان اصفهان و زاینده‌رود و ۱۵۰ میلیون مترمکعب برای یزد و رفسنجان خواهد بود از این رو انتقال آبّ حوضه به حوضه مساله بسیار مهمی است.

سالک با بیان اینکه استفاده از آب‌های درون استانی باید مورد حمایت قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: احیای زاینده‌رود براساس اجرای قوانین است. براساس شنیده‌ها نماینده بن- بروجن در حضور رئیس جمهور نسبت به فرونشست زمین در استان اصفهان اظهار نظری کرده و گفته چاه‌هایی که در این استان حفر شده آب‌ها را از عمق زمین مکیده و دلیل فرونشست زمین در اصفهان چاه‌های حفر شده است.

وی یادآور شد: ولی باید گفت این‌گونه نیست و زاینده‌رودی که طی سالیان طولانی تا تالاب گاوخونی جریان داشته به دلیل خشکسالی و برداشت بی‌رویه در استان بالادست سبب شده که آب نشت زیرزمینی نداشته باشد و سفره‌های زیرزمینی پر نشود و مشکلاتی را به وجود بیاورد.

نماینده مردم اصفهان در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید آلودگی هوای اصفهان در این سفر مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: حل موانع رشد تولید ملی در استان اصفهان باید در دستور کار این سفر قرار بگیرد، اصفهان قطب صنعتی و کشاورزی است از این رو از رئیس جمهور توقع داریم اصفهان را به عنوان قطب دانش بنیان در مسائل کشاورزی اعلام کنند زیرا سند این اقدام آماده شده و امیدواریم این مطلب شکل واقعی پیدا کند.

وی گفت: در حالی که استان اصفهان به دیگر استان‌ها مدیر صادر می‌کند اما اکنون خود دارای ضعف مدیریتی است از این رو باید رئیس جمهور نگاهی به این موضوع داشته باشند.

کد خبر 581773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.