روزهای برگزاری آزمون مدارس سمپاد اعلام شد+ جزئیات

آزمون ورودی مدارس سمپاد برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ برای پایه هفتم و دهم در روزهای پنجشنبه بیست‌ششم و جمعه بیست‌وهفتم خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت آموزش‌وپرورش، امسال برای پایه هفتم حدود ۱۹۰ هزار نفر و پایه دهم حدود ۱۰۴ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در دو هزار و ۳۰۰ حوزه اجرایی به رقابت خواهند پرداخت؛ درنهایت حدود ۱۸ هزار نفر در پایه هفتم و حدود ۱۳ هزار نفر در پایه دهم پذیرفته خواهند شد.

آن‌گونه که رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام کرده است، آزمون ورودی پایه هفتم رأس ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه مورخ بیست‌ششم خرداد و آزمون پایه دهم، رأس ساعت ۹ صبح روز جمعه مورخ بیست‌وهفتم خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

فردا چهارشنبه، بیست‌وپنجم خردادماه، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان است و داوطلبانی که قبلاً در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

سوالات آزمون پایه هفتم در دو دفترچه مجزا ارائه می‌شود؛ دفترچه شماره یک حاوی ۶۰ سوال و زمان پاسخ‌گویی به سوالات ۷۵ دقیقه و دفترچه شماره دو، حاوی ۶۰ سوال و زمان پاسخ‌گویی به سوالات ۲۵ دقیقه است. محتوای آزمون پایه دهم نیز شامل دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است که ۵۰ درصد امتیاز مربوط به استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد مربوط به استعداد تحصیلی است که به ۵۰ سوال استعداد تحلیلی ۵۰ دقیقه و به ۵۰ سوال استعداد تحصیلی ۷۰ دقیقه زمان اختصاص می‌یابد.

کد خبر 581742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.