تایلند؛ میزبان مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور ۱۲ تیم به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال جوانان به‌عنوان نماینده ایران در آن شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از فدراسیون هندبال، هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون آسیا در گروه مردان از شانزدهم تا بیست‌وسوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

پیش‌تر کنفدراسیون والیبال آسیا میزبانی این رقابت‌ها را به چین‌تایپه داده بود که این کشور پس از مدتی انصراف داد و تایلند به عنوان میزبان جدید معرفی شد. بدین ترتیب هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور ۱۲ تیم به میزبانی شهر ناخون پاتوم تایلند برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال جوانان به عنوان نماینده ایران در آن شرکت می‌کند.

شاگردان «غلامرضا مومنی‌مقدم» سرمربی تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی در گروه دوم با تیم‌های کره‌جنوبی و نیوزیلند هم‌گروه هستند. در گروه اول تیم‌های بحرین، تایلند و چین‌تایپه، در گروه سوم قزاقستان، پاکستان و ژاپن و در گروه چهارم قطر، هنگ‌کنگ و استرالیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

والیبال ایران با سه قهرمانی (۲۰۰۸ ،۲۰۱۰ و ۲۰۱۶) و دو نایب‌قهرمانی (۲۰۱۲ و ۲۰۱۸) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی (ب) ایران در سال ۲۰۱۴ در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت و در سال ۲۰۲۰ نیز به دلیل شیوع کرونا، جام کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار نشد.

کد خبر 581739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.