گردوخاک کانون‌های خارجی در شمال اصفهان/تداوم غبارآلودگی هوا تا ۳ روز آینده

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، پایداری جوی را موجب ماندگاری غبار کانون‌های داخلی و خارجی تا سه روز آینده در اصفهان دانست و گفت: تا پایان هفته این غبار در آسمان باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود در اوایل هفته آینده با وزش باد از شدت این پدیده کاسته شود.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً پایدار تا سه روز آینده روی استان اصفهان است و آسمان در بیشتر مناطق استان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد نسبتاً شدید و در نیمه شمالی احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وی از وقوع غبار محلی در مناطق مرکزی استان خبر داد و افزود: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین زمان به ۳۸ درجه سانتی‌گراد و کمینه صبح فردا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ همچنین دمای هوا از روز جمعه تا روزهای نخست هفته آینده رو به افزایش است.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گرم‌ترین نقطه در شبانه‌روز آینده را خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد دانست و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بویین‌میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی با اشاره به فعال شدن توده گردوخاک از روز گذشته در کشور عراق، تاکید کرد: استان‌های غرب و شمال غرب کشور ازجمله کرمانشاه، آذربایجان، زنجان و همدان با غبار محلی روبه‌رو هستند و از امروز بعدازظهر که وزش باد شدید از سمت غرب در استان اصفهان آغاز می‌شود و غبار استان‌های دیگر را در مناطق شمالی اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران وبیدگل، گلپایگان و خوانسار منتشر می‌کند اما در مرکز استان شاهد خیزش غبار محلی هستیم.

هنرمند، پایداری جوی را موجب ماندگاری غبار کانون‌های داخلی و خارجی در اصفهان دانست و گفت: تا پایان هفته این غبار در آسمان باقی می‌ماند و انتظار می‌رود در اوایل هفته آینده با وزش باد از شدت این پدیده کاسته شود.

کد خبر 581736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.