۲۱ حادثه سقوط در چاه ثبت شده است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سال گذشته ۲۱ مورد حادثه سقوط در چاه اتفاق افتاد که منجر به فوت ۹ نفر شد.

آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی شاهد حفر چاه‌های عمیق در باغات اصفهان هستیم که استفاده نکردن از متخصصان امر برای حفر چاه، باعث رعایت نکردن نکات ایمنی شده و در موارد بسیاری سقوط در چاه را رقم زده است.

وی با اشاره به حوادث سقوط در چاه‌های فاضلاب و چاه‌های حفر شده در منازل قدیمی، گفت: حفر چاه تنها باید تحت نظر متخصصان و چاه‌کن‌ها انجام بگیرد و تمام موارد ایمنی چه در موقع حفر چه در اطراف چاه رعایت شود.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته ۲۱ مورد حادثه سقوط در چاه اتفاق افتاد که منجر به فوت ۹ نفر شد، افزود: در مواردی شاهد بوم‌گذاری چاه‌هایی هستیم که از قدیم در منازل وجود داشته است و چون موارد ایمنی در آن رعایت نشده بود و افراد اطلاع کافی از گازهای موجود در چاه نداشتند، اتفاقات ناگواری مانند گازگرفتگی رخ داده و حتی منجر به مرگ شده است.

وی با اشاره به موارد غرق‌شدگی در استخرهای خانگی و موجود در باغات، تصریح کرد: با توجه به گرم شدن هوا شاهد شنا در استخرهای خانگی و باغات در تفریح‌های خانگی هستیم که به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی، نداشتن پله، مجهز نبودن به طناب و نبود نرده‌گذاری در بعضی استخرها، غرق‌شدگی رخ داده است.

مطلبی با تاکید بر استفاده از جلیقه‌های نجات و مشاوره با متخصصان امداد و نجات، گفت: در مواردی شاهد غرق شدن افراد در استخرهای شخصی یا کانال‌های آب بودیم که با توجه به آشنا نبودن فرد با فنون شنا حادثه رخ داده است.

وی گفت: در مواقعی که شاهد غرق شدن کسی هستیم، شهروندانی که شناگر نیستند باید با استفاده از طناب، شاخه درخت یا کمربند و لباس‌هایی که به هم وصل شده است، به فرد در حال غرق کمک کنند، این در حالی است که در مواقع بحرانی قدرت تصمیم‌گیری درست از افراد سلب می‌شود و خانواده‌ها بدون توجه به این موارد، اقدام به نجات فرد می‌کنند و حادثه دیگری را به‌وجود می‌آورند.

کد خبر 581723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.