شکل‌گیری شوراهای اجتماعی محله‌ها در مشهد

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شوراهای اجتماعی محله‌ها در راستای بهره‌گیری از مشارکت مردمی و ظرفیت‌های مطلوب آنها در توسعه فرهنگ شهر است که زمینه‌ حضور مردم را برای تصمیم‌سازی در مدیریت شهری فراهم می‌سازد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین باغ گلی در جلسه معارفه معاون فرهنگی شهرداری منطقه دو مشهد، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری، بخش فرهنگ موضوع اصلی و کلیدی خواهد بود و باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا رویکردهای مطرح‌شده با ویژگی‌هایی مانند خانواده‌محوری، توجه به حوزه زنان، گروه‌های خاص و آسیب‌دیدگان اجتماعی را در دستور کار قرار گیرند.

وی بابیان اینکه مسئول جریان فرهنگی در هر منطقه شهرداری، شهردار آن منطقه است، افزود: مأموریت فرهنگی در منطقه بر عهده خود شهردار منطقه است و تحقق رویکردهای فرهنگی را از شهردار هر منطقه می‌خواهیم؛ همچنین معاونان فرهنگی مناطق بازوان کلیدی حوزه فرهنگی در مناطق هستند.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد عنوان کرد: یکی از مباحثی که در حوزه فرهنگ باید به آن توجه کنیم، بحث اخلاق اسلامی در زندگی شهری است، آن‌هم در شهری که در مجاورت امام معصوم قرار داریم.

باغ‌گلی اضافه کرد: در موضوع اخلاق اسلامی، بخشی مربوط به شهروندان و بخشی مربوط به اخلاق حرفه‌ای درون‌سازمانی است؛ ما در واقع جز سازمان‌هایی هستیم که بیشترین ارتباط را با مردم‌دارند و باید در این حوزه به‌خوبی عمل کنیم.

وی ادامه داد: موضوع دیگر کمک گرفتن از ظرفیت‌های مطلوب مردمی در توسعه فرهنگ شهر و مشارکت دادن مردم است؛ در این راستا فلسفه ایجاد شوراهای اجتماعی محلات، زمینه‌سازی حضور مردم برای تصمیم‌سازی در مدیریت شهری است.

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: مبحث دیگر نیز مربوط به هویت ایرانی اسلامی که اخلاق کریمه اسلامی مورد انتظار است؛ همچنین در رویکرد جدید مدیریت شهری باید به هر منطقه با توجه به نیازهای خاص خودش، نگاه شود.

کد خبر 581678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.