کپنهاگ؛ شهر برتر دنیا در تحولات دیجیتالی

کپنهاگ، پایتخت دانمارک، بر اساس شاخص شهرهای دیجیتال به عنوان بهترین شهر دنیا در تحولات دیجیتالی شناخته شده است که محققان علت این دستاورد را به سهیم‌سازی شهروندان در برنامه‌های طراحی هوشمند شهری نسبت داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شاخص شهرهای هوشمند، کپنهاگ رتبه برتر شهرهای جهان از نظر تحولات دیجیتالی را از آن خود کرد و پس از آن، شهرهای آمستردام در هلند، پکن چین، لندن در بریتانیا و سئول کره جنوبی به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفت. در این شهرها، پیاده‌سازی پروژه‌های دیجیتالی و مبتنی بر داده‌ها به دقت مورد بررسی قرار گرفت، ضمن این‌که پایداری مدیریت خدمات نیز از اهمیت بالایی برخوردار شد.

در واقع، چهار اصل قابلیت اتصال، خدمات، فرهنگ و پایداری در تعیین بهترین شهرهای دیجیتالی جهان مورد توجه داوران در بررسی ۳۰ شهر داوطلب از سراسر جهان قرار گرفت که در میان آن‌ها، پایتخت دانمارک بیشترین امتیاز را از آن خود کرد. در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که شهرهای اروپایی در سیستم‌های مدیریت ترافیک بسیار موفق عمل کرده‌اند، اما پکن به طور قابل‌توجهی از فناوری‌های دیجیتالی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان بهره گرفته و از همین طریق نیز بحران آلودگی هوا را تا حد زیادی حل کرده است.

کپنهاگ؛ شهر برتر دنیا در تحولات دیجیتالی

پایداری شهری برای تمام مناطق مورد مطالعه، از طریق مدیریت خدمات هوشمند به طور چشمگیری با بهبود مواجه شده بود که در این میان، کپنهاگ، سئول و تورنتو توانسته‌اند بیشترین امتیاز را در زمینه بهره‌گیری از فناوری برای ایجاد پایداری از آن خود کند.

کپنهاک و سنگاپور به عنوان شهرهایی با بیشترین قابلیت اتصال شناخته شد که پس از آن‌ها، زوریخ در سوئیس، پکن و سیدنی استرالیا جایگاه‌های دوم تا پنجم را برای خود به ارمغان آوردند. بهره‌مندی از اینترنت اشیا، اینترنت ۵G و امنیت در مقابل حملات سایبری از مهم‌ترین اقدامات سنگاپور در افزایش پایداری شهری به حساب می‌آید که پیش‌بینی می‌شود رشد و نوآوری پس از کرونا را برای سراسر کشور به همراه داشته باشد.

بسیاری از محققان استدلال کرده‌اند که پیشرفت‌های تکنولوژیک امروز در سراسر دنیا می‌تواند به ایجاد شهرهایی هوشمندتر، پاک‌تر و فراگیرتر در آینده منجر شود که در آن‌ها، مردم از خدمات عمومی و سلامت به بهترین شکل ممکن بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 581672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.