ساماندهی مشاغل مزاحم زرین‌شهر شتاب می‌گیرد

شهردار زرین‌شهر گفت: با توجه به لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، شهرداری زرین‌شهر طراحی شهرک مشاغل کارگاهی را سال ۱۳۹۰ انجام داد و سال ۱۳۹۲ براساس طرح تفکیکی شهرداری به ۶۲۴ واحد دارای پروانه کسب، زمین واگذار شد؛ از این تعداد ۲۵۵ واحد صنفی اقدام به اخذ پروانه ساخت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر، اظهار کرد: رشد شتابان شهرنشینی موجب شکل‌گیری و استقرار انواع واحدهای خدماتی در شهرها شد، اما فعالیت این‌گونه مشاغل علاوه بر ایجاد آلودگی‌های صوتی، بصری و زیست‌محیطی، مدیریت شهری را نیز در توسعه شهر با معضلات جدی مواجه کرده است.

وی افزود: با توجه به لزوم ساماندهی مشاغل مزاحم شهری، شهرداری زرین‌شهر سال ۱۳۹۰ طراحی شهرک مشاغل کارگاهی را انجام داد و سال ۱۳۹۲ نیز براساس طرح تفکیکی شهرداری به ۶۲۴ واحد دارای پروانه کسب زمین واگذار شد که از این تعداد، ۲۵۵ واحد صنفی اقدام به اخذ پروانه ساخت کردند.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه با چالش‌های متعددی مواجه شد و در نهایت اجرای آسفالت معابر اصلی، جدول‌گذاری، اجرای شبکه برق فشار قوی و متوسط به مرحله اجرا رسید. بسیاری از مشکلات امروز شهرک مشاغل کارگاهی به دلیل همکاری نکردن برخی مالکان برای آغاز ساخت‌و ساز و انتقال مشاغل به این مجموعه است.

وی اضافه کرد: برخی اصناف اهمیت چندانی به اخذ پروانه ساخت و آغاز ساخت‌وساز در شهرک مشاغل کارگاهی نمی‌دهند و همکاری لازم را در اجرای این پروژه ندارند. یکی از موضوعاتی که تعدادی از کسبه شهرک مشاغل کارگاهی آن را مطالبه می‌کنند، برق فشار ضعیف شهرک است.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با مدیریت شبکه برق شهرستان لنجان، گفت: تورم، افزایش نرخ ارز و وارداتی بودن دو قطعه سکسیونر و رکلوزر ازجمله چالش‌های مهم اجرای شبکه برق فشار قوی و متوسط در شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر به شمار می‌آید؛ مدیریت شهری زرین‌شهر این چالش را پشت سر گذاشته است و در نهایت شبکه برق شهرک به شبکه اصلی متصل می‌شود.

وی تاکید کرد: وظیفه شهرداری در شهرک مشاغل کارگاهی تأمین برق فشار قوی و متوسط مجموعه است که این مهم محقق شده و تأمین برق فشار ضعیف بلوک‌ها به درخواست مالکان اجرا می‌شود. باید توجه داشت نوع ترانس هریک از بلوک‌ها با توجه به مصرف اصناف فعال در آنها متفاوت است.

شهردار زرین‌شهر تصریح کرد: به منظور جلوگیری از زیان اصنافی که در شهرک مشاغل کارگاهی اقدام به خرید زمین یا ساخت‌و ساز کرده‌اند، مقرر شد محاسبات لازم براساس نیاز متقاضیان و توسط اداره برق انجام شود و صاحبان مشاغل نیز وجه مورد نیاز تأمین ترانس شبکه فشار ضعیف بلوک‌ها را پرداخت کنند.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده، اداره برق شهرستان لنجان موافقت خود مبنی بر تقسیط حق انشعابات و نیرورسانی را اعلام کرد تا فشار کمتری به مالکان وارد شود، اما اصناف همچنان برای تحقق این مسئله پای کار نیامده‌اند.

وی اظهار کرد: در بعضی بلوک‌ها شهرداری مالک تعدادی از واحدها است؛ بر همین اساس سهم هزینه اجرای شبکه برق فشار ضعیف این بلوک‌ها پرداخت می‌شود تا در زمان واگذاری قیمت نیرورسانی از متقاضیان اخذ شود.

شهردار زرین‌شهر گفت: درخصوص مالکانی که تاکنون هیچ‌گونه اقدامی انجام نداده‌اند نیز باید گفت تصمیم گرفته و اخطارهای لازم از طریق کمیسیون ۲۰ بند ماده ۵۵ صادر شده است تا درنهایت برای بازپس‌گیری این املاک وارد فاز حقوقی شویم.

وی افزود: برخی افراد اقدام به خرید زمین کرده‌اند اما تمایلی به خروج از شهر و استقرار در شهرک ندارند و به دید سرمایه‌گذاری به این اراضی نگاه می‌کنند که به آنان اخطار داده‌ایم.

کد خبر 581668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.