تهیه مخازن تفکیک زباله برای ۲ هزار خانوار رودسر

شهردار رودسر گفت: به‌منظور نوآوری و اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر، به صورت آزمایشی برای ۲۰۰۰ خانوار رودسر مخازن کارتن‌پلاست تهیه و در محل واحد مسکونی آنان جانمایی و نصب شده است.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا در رودسر با شش نیرو و یک دستگاه خودرو توسط واحد تفکیک شهرداری انجام می‌شود و خرید یک خودرو جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه براساس قانون مدیریت پسماند، مراکز تولید زباله باید پسماند را به صورت تفکیک شده به نیروهای شهرداری تحویل دهند، افزود: برای موفقیت در طرح تفکیک زباله از مبدا، باید علاوه بر آموزش و فرهنگ‌سازی، امکانات لازم نیز در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: چنان‌چه امکانات لازم در طرح تفکیک زباله از مبدا برای شهروندان فراهم نشود و اهمیت تفکیک پسماند خشک از تر و حفاظت از محیط‌زیست به آنان آموزش داده نشود، این طرح هرگز موفق نمی‌شود.

صفایی تصریح کرد: به منظور نوآوری و اجرای موفق طرح تفکیک زباله از مبدا، برای دو هزار خانوار رودسری به صورت آزمایشی مخازن کارتن‌پلاست تهیه و در محل واحد مسکونی آنان جانمایی و نصب شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری هر دو هفته یک‌بار، کیسه زباله رایگان در اختیار مشترکان قرار خواهند داد، تاکید کرد: در مقابل آپارتمان‌های مسکونی برچسب طرح تفکیک زباله و در داخل مجتمع‌ها مخازن کارتن‌پلاست جانمایی و نصب شده است و مدیران ساختمان باید طبق وظیفه با نیروهای شهرداری همکاری کنند.

شهردار رودسر گفت: پس از پایان تیرماه سال جاری، نیروهای شهرداری از خانوارهایی که مخازن تفکیک دارند، زباله تر و خشک مخلوط دریافت نخواهند کرد و شهروندانی که در این طرح با شهرداری همکاری نکنند به مقامات قضائی معرفی می‌شوند.

وی افزود: روزانه به‌طورمیانگین ۳۵ تا ۴۰ تن زباله در شهر رودسر تولید می‌شود، این مقدار در زمان حضور مسافران، حدود ۲۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و در حال حاضر زباله‌های تولیدی در کارخانه کمپوست دپو می‌شود.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت، در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 581657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.