برای موفقیت در هانگژو و المپیک آماده می‌شویم/آنچه شایسته صفدریان است در اصفهان دیده نشده!

محمدرضا صفدریان به‌عنوان مربی شاخص و ورزشکار یک رشته دشوار در سطح دنیا شناخته می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد چنان که شایسته اوست در اصفهان دیده نشده و توقع ما تامین نیازهای ورزشکار در سطح استان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا زارعی از نوزدهم آذرماه ۱۳۹۲ رئیس فدراسیون کوه‌نوردی بود، اما اول دی‌ماه ۱۴۰۰ و با پایان دوره دوم ریاست او، از سمت خود کنار رفت تا «امیر قورچیان» سرپرستی فدراسیون را برعهده بگیرد. با این حال زارعی اواخر سال گذشته توانست رأی اعتماد مجمع فدراسیون را کسب کند و برای سومین‌بار ریاست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی را برعهده بگیرد. وی ماه‌های گذشته به اصفهان آمد و بر روند انتخاب ریاست هیئت نظارت داشت. خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی را درخصوص آخرین وضعیت فدراسیون تحت فعالیت زارعی و دیگر موضوعات داشته است که در ادامه آن‌را می‌خوانید:

ابتدا درخصوص بازی‌های پیش روی فدراسیون صحبت کنید. با وجود لغو مسابقات آسیایی هانگژو به نظر می‌رسد اردوی سنگ‌نوردی تیم ملی کشورمان این روزها پیگیری می‌شود

بله همین‌طور است. با وجود لغو مسابقات هانگژو و حتی برخی مسابقات داخلی، برنامه‌ریزی خوبی برای مسابقات مقدماتی المپیک و هانگژو داشته‌ایم. شانس کسب مدال در ماده سرعت داریم. درحال‌حاضر تیم سنگ‌نوردی کشورمان برای مسابقات جام جهانی سوئیس، فرانسه و اتریش آماده می‌شود و درواقع این روزها درگیر اخذ ویزا برای این ورزشکاران هستیم. درنهایت هدف‌گذاری دیگری نیز در مسابقات قهرمانی آسیایی کره که در سپتامبر برگزار می‌شود وجود دارد و سال آینده که شاهد رقابت‌های مقدماتی المپیک هستیم.

لیگ برتر قهرمانی سنگ‌نوردی در تیرماه برگزار می‌شود. این مسابقات را چطور ارزیابی می‌کنید

دو دوره مسابقات لیگ یا جام باشگاه‌ها برگزار شد و ازآنجاکه عمده باشگاه‌های کوه‌نوردی محدود به این رشته هستند و در اصل تیم‌های ورزشی استقبال کمتری دارند سعی شد علاوه بر مسابقات قهرمانی کشور این رقابت‌ها به صورت لیگ برگزار شود. امسال شاهد سومین دوره مسابقات قهرمانی سنگ نوردی هستیم. علاوه بر آن برنامه‌ریزی سه سری مسابقات ملی را داریم که شامل قهرمانی کشور، جام باشگاه‌ها و جام فجر می‌شود تا بتوانیم رنکینگ انتخابی تیم ملی را براساس این مسابقات داشته باشیم.

از آخرین وضعیت تیم‌های ملی کشورمان بگویید. علاوه بر آنکه ورزشکاران آماده‌ای در رشته یخ‌نوردی و سنگ‌نوردی همچون صفدریان و علیپور در تیم‌های ملی حضور دارند

شیوع کرونا باعث شد برگزاری مسابقات این رشته‌ها تحت تأثیر قرار بگیرد. ماه‌ها برای اعزام ورزشکاران سردرگم بودیم اما تا آنجا که امکان‌پذیر بود سعی شد اعزام‌هایی داشته باشیم. در مسابقات یخ‌نوردی شاهد درخشش صفدریان بودیم. امیدوارم در آینده مسابقاتی که تحت تأثیر این پاندمی قرار گرفته است، مجدداً برگزار شود تا بتوانیم نمایش خوبی در آن‌ها داشته باشیم.

درخصوص هیئت‌های استانی صحبت کنید. آیا از روند فعالیت آنان راضی هستید؟

۳۱ هیئت فعال استانی همراه با مناطق آزاد و بالغ بر ۳۵۰ هیئت شهرستانی داریم که عمده فعالیت‌ها از طریق پرتال فدراسیون و با نظارت هیئت‌ها از سوی باشگاه‌ها انجام می‌شود. خوشبختانه نظم خوبی در این زمینه ایجاد و روند خوبی در حوزه آموزش برقرار شده است.

از هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اصفهان بگویید که بوژمهرانی ماه‌های اخیر ریاست آن را برعهده گرفت

هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اصفهان سال‌های دور و نزدیک جزو پنج هیئت برتر کشور به خصوص در حوزه آموزش بوده است. بوژمهرانی در زمان حضور قبلی‌شان نبض خوبی در هیئت برقرار کرد و درحال‌حاضر روند فعالیت هیئت با توجه به سوابق رئیس آن به خوبی پیش می‌رود. آینده خوبی را برای هیئت اصفهان پیش‌بینی می‌کنم اما نکته قابل ذکر این است که توقع داریم با پتانسیلی که در سنگ‌نوردی و یخ‌نوردی در استان اصفهان وجود دارد، این رشته‌ها فعالیت بهتری داشته باشند. درواقع استعدادها و مربیان خوبی می‌توانند در اصفهان پرورش پیدا خواهند کردند. همانطور که اشاره شد با حضور آقای بوژمهرانی این روند بهتر خواهد شد. البته ایرادهایی بزرگ نیز برای اصفهان وجود دارد.

چه ایرادهایی؟

موضوع اول نبود زیرساخت مناسب و تداخل فعالیت‌های یخ‌نوردی و سنگ‌نوردی در تنها سالن زیر نظر هیئت استان است. ازآنجاکه رشته یخ‌نوردی در آستانه ورود به مسابقات آسیایی زمستانه است انتظار داریم این رشته به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد. موضوع دیگر نیز درخصوص صفدریان است. ایشان مربی شاخص و ورزشکار یک رشته دشوار در سطح دنیا شناخته می‌شود. به نظر می‌رسد چنان که شایسته اوست در اصفهان دیده نشده و توقع ما تأمین نیازهای ورزشکار در سطح استان است. در سطح کشور سعی می‌شود فدراسیون آن‌ها را تأمین کند اما امیدوارم این اتفاق را برای صفدریان و در استان اصفهان شاهد باشیم. درواقع آن چیز که شایسته صفدریان است خیلی بیشتر از این‌هاست.

هیئت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اصفهان فعالیت متفاوتی در روند انتخاب اعضا این هیئت داشت و دبیر آن با نظرسنجی صاحب نظران این رشته انتخاب شد. این گونه انتخاب مشکلی نداشت؟

مشکلی که نداشت. بحث بر این بود که بیشتر فعالیت هیئت با همگرایی و هم‌افزایی پیش برده شود. اما این را باید اضافه کنم که همه چیز باید با محوریت رئیس هیئت شخص بوژمهرانی انجام شود. شاید با روندی که او آغاز کرد، به حداقل رساندن اختلافات را شاهد باشیم. درنهایت باید همه در کنار یکدیگر به گونه‌ای کار کنند که موفقیت‌های هیئت اصفهان تداوم داشته باشد.

کد خبر 581647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.