تکمیل مترو اصفهان-خمینی‌شهر؛ نیازمند تخصیص اعتبار

شهردار خمینی‌شهر گفت: طول خط مترو خمینی‌شهر پنج کیلومتر است و انتظار داریم اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

علی‌اصغر حاج‌حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خط دو مترو اصفهان از زینبیه آغاز می‌شود و با گذر از صمدیه، رهنان و دانشگاه پیام‌نور به خمینی‌شهر می‌رسد. طول پروژه خط مترو در خمینی‌شهر پنج کیلومتر است و انتظار داریم اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

وی با بیان اینکه پروژه کنار گذر خمینی‌شهر حدفاصل چشمه لادور-صنعتی دو شاخ و بلوار الغدیر است، افزود: اجرای این پروژه تأثیر بسزایی بر توسعه خمینی‌شهر و اصفهان دارد.

شهردار خمینی‌شهر خاطرنشان کرد: طول پروژه رینگ چهارم خمینی‌شهر ۹ کیلومتر است که با اتصال به میدان استقلال اصفهان به بلوار الغدیر می‌رسد. با توجه به حجم آزادسازی‌های در مسیر اجرای پروژه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

حاجی‌حیدری با بیان اینکه خمینی‌شهر دارای ۴۵۰ هکتار بافت فرسوده است که حدود ۴۰ درصد شهر را شامل می‌شود، تصریح کرد: احیا و بازسازی آثار تاریخی ثبت شده شهر نیاز به تخصیص اعتبار دارد، به محله جوی‌آباد شهر در قالب طرح محرومیت‌زدایی و برای آسفالت معابر خاکی قیر تعلق می‌گیرد.

وی گفت: به منظور ساماندهی مشاغل مزاحم شهری زمینی جانمایی شده و لازم است امکاناتی مانند آب، برق و گاز در اختیار شهرداری قرار بگیرد.

کد خبر 581643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.