دایناسورهای «دنیای ژوراسیک» خیال انقراض ندارند

ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های «دنیای ژوراسیک» با وجود نظرات منفی منتقدان با استقبال سینمادوستان روبه رو شده و مجموع فروش آن در گیشه بین‌المللی به ۲۴۵ میلیون دلار رسید.

به گزارش ایمنا، فیلم دنیای ژوراسیک (قلمرو) به عنوان ششمین قسمت از مجموعه فیلم‌های سینمایی دنیای ژوراسیک، این آخر هفته در ۷۲ بازار بین المللی ۱۷۶ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش آن در این گیشه به ۲۴۵ میلیون دلار رسید. این فیلم با ۱۴۳ میلیون دلار فروش در آمریکا حالا در مجموع ۳۸۹ میلیون دلار در گیشه جهانی فروش کرده است و میزان فروش آن به زودی از مرز ۴۰۰ میلیون دلار نیز عبور خواهد کرد.

فیلم دنیای ژوراسیک به کارگردانی کالین ترورو و بازی سم نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، برایس دالاس هاوارد و کریس پرت، این آخر هفته در ۵۷ بازار خارجی جدید از جمله چین، انگلیس و فرانسه اکران شد و در چین ۵۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروخت.

از دیگر بازارهایی که قسمت جدید فیلم دنیای ژوراسیک در آن‌ها بالاترین میزان فروش را داشت می‌توان به انگلیس و ایرلند (۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار)، فرانسه (۹ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار)، استرالیا (هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) و آلمان (هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دلار) اشاره کرد.

اگرچه منتقدان از فیلم جدید ترورو انتقاد کرده‌اند، سینما دوستان از این فیلم استقبال به عمل آوردند. خوشبختانه از این جهت که این فیلم با بودجه هنگفت ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده و دستکم ۱۰۰ میلیون دلار صرف تبلیغ آن شده است، بنابراین به سود رساندن آن از جلو زدن از یک تی-رکس هم دشوارتر است.

گیشه‌های بین‌المللی در اوج خود هستند

اگرچه این هفته فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو بر جدول گیشه‌های جهانی سایه انداخت اما تاپ گان نیز به پرواز بر فراز آسمان این گیشه‌ها ادامه داد. تاپ گان ماوریک در سومین هفته اکران خود در ۶۴ بازار بین المللی ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار فروخت.

میزان فروش دنباله فیلم کلاسیک تاپ گان (۱۹۸۶) این آخر هفته در گیشه جهانی از ۷۰۰ میلیون دلار عبور کرد. این یک فروش بزرگ برای هر فیلمی است، به ویژه فیلمی که در آن خبری از ابرقهرمانان نیست.

اگر برای اثبات اینکه گیشه جهانی در اوج خود است، به مدرک دیگری نیاز دارید، کافیست به میزان فروش فیلم دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی نگاهی بیندازید. این فیلم در آخر هفته‌ای که گذشت میزان فروش جهانی خود را به ۹۳۰ میلیون دلار رساند و به پرفروش‌ترین فیلم سال تبدیل شد آن هم بدون اینکه در روسیه یا چین اکران شده باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 581617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.