تلفات وضعیت وخیم تیم ملی/ایران فردا رتبه نخست آسیا را از دست می‌دهد؟

با توجه به فاصله اندک تیم‌های ملی فوتبال ایران و ژاپن، ممکن است جایگاه خود در رتبه نخست آسیا را به ژاپن بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتبال کشورمان در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، با وجود نیاز مبرم به اردوها و بازی‌های تدارکاتی، در فیفادی اول، اردوی دو هفته‌ای و فقط یک دیدار تدارکاتی انجام دادیم و از نظر آماده‌سازی در بدترین شرایط تاریخ فوتبالمان قرار گرفته‌ایم.

با این حال یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد رتبه ما در رنکینگ آسیا است؛ فعلاً جایگاه نخست قاره‌کهن در اختیار ایران قرار دارد، اما ثابت و مطمئن نیست.

اتفاق جالب، فاصله بسیار کم تیم‌ملی ایران با ژاپن است. جایی که سامورایی‌ها نیز ۱۵۵۸.۳۰ امتیازی هستند و اختلاف دو تیم فاصله‌ای کمتر از یک امتیاز (۰.۳۹) را نشان می‌دهد.

شاگردان هاجیمه موریاسو بابت پیروزی پر گل ۴ بر یک برابر پاراگوئه +۳.۹۶ امتیاز و برای غلبه بر غنا با همان نتیجه (۴ بر یک) نیز +۳.۴۶ امتیاز به اندوخته‌های خود اضافه کردند. ضمن اینکه شکست یک بر صفر برابر برزیل ۲.۵۶ امتیاز از حساب آنها کسر کرد.

تیم‌ملی فوتبال کشورمان نیز به‌خاطر انجام ندادن بازی‌های متعدد تدارکاتی، پس از شکست در نخستین بازی دوستانه مقابل الجزایر امتیازاتی در رنکینگ رتبه‌بندی آسیا از دست داد.

حالا قرار است تیم‌ملی ژاپن فردا در آخرین دیدار تدارکاتی خود در فیفا دی فعلی، به مصاف تیم ملی تونس برود. تیمی که رنکینگ آنلاین فیفا در رتبه ۳۳ دنیا قرار گرفته و پایین‌تر از سامورایی‌هاست.

بدین ترتیب، هر نتیجه‌ای جز پیروزی مقابل تونس باعث کسر امتیاز مجدد از ژاپن خواهد شد، اما غلبه بر این تیم، می‌تواند شمار امتیازات شاگردان موریاسو را افزایش دهد و بدین ترتیب آن‌ها به طور قطع بالاتر از ایران و در رتبه نخست آسیا قرار خواهند گرفت.

کد خبر 581611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.