میزان مرگ‌ومیر در افراد واکسینه نشده دچار نارسایی قلبی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند در صورت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ سه برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان مرگ‌ومیر در میان افراد واکسینه نشده دچار نارسایی قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های بیش از ۷۰۰۰ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی را تجزیه و تحلیل کردند، ۳۱ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه به صورت کامل واکسینه شده بودند، ۱۵ درصد آن‌ها دوز تقویت‌کننده را نیز دریافت کرده بودند ۹ درصد فقط یک دوز تزریق کرده بودند و ۴۵ درصد واکسینه نشده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند، در صورت ابتلا به بیماری کووید -۱۹ سه برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر مرگ قرار دارند. بیماران واکسینه نشده و نیمه واکسینه شده، در مقایسه با بیماران کاملاً واکسینه شده، ۱۵ درصد بیشتر در صورت ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند که تقریباً دو برابر بیشتر احتمال دارد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شوند و تقریباً سه برابر بیشتر احتمال دارد که فوت کنند.

به گفته محققان در دسترس قرار گرفتن داده‌های خاص که نشان می‌دهد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که دو دوز کامل واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و در معرض خطر مرگ‌ومیر، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و بستری عمومی هستند؛ برای تصمیم‌گیری در مورد واکسن زدن مفید است. یافته‌های مطالعاتی از این قبیل بسیار مهم است، زیرا بسیاری از بیماران نارسایی قلبی به دلیل نگرانی در مورد احتمال التهاب عضله قلب، تمایلی به دریافت واکسن کووید -۱۹ ندارند.

کد خبر 581608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.