نخستین مزرعه پرورش ماهی وقفی وارد چرخه اقتصاد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین مزرعه پرورش ماهی وقفی در چهارمحال و بختیاری وارد چرخه اقتصاد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حسن امیری امروز _دوشنبه بیست‌وسوم خردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درآمدزایی نخستین مزرعه پرورش ماهی وقفی در استان صورت گرفته است و نخستین مرحله فروش ماهی قزل‌آلا پرورش یافته از محل شیلات در موقوفات استان وارد بازار شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله مقدار پنج تن ماهی قزل‌آلا به ارزش سه میلیارد ریال به فروش رفت، افزود: ماهیان پرورش یافته در این شیلات از نوع قزل‌آلای نژاد اسپانیایی و وزن تقریبی آنها بین ۸۰۰ تا یک کیلو و ۴۰۰ گرم است که به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه نزدیک به ۴۰ تن ماهی حاصل از این موقوفات با ارزش تقریبی ۲۴ میلیارد ریال به فروش برسد.

وی با بیان اینکه اشتغال مهمترین مشکل جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: هدایت کردن نیت واقفان به سمت اجرای طرح‌های اشتغالزایی از مهمترین برنامه‌های اوقاف و امور خیریه استان است.

حجت‌الاسلام امیری با اشاره به کشت و تولید محصولات کشاورزی از قبیل گندم، لوبیا، ذرت و سیاه دانه در موقوفات و همچنین راه‌اندازی مزرعه گل محمدی در جوار امامزادگان به عنوان طرح‌های اشتغالزایی در قالب طرح شمیم خدمت، گفت: درآمد حاصل از موقوفات در راستای نیت واقفان هزینه می‌شود.

کد خبر 581599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.