برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر در اصفهان

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: میزان مصرف انرژی سالانه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن ۹۳ هزار مگاوات ساعت است که برای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه‌های خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی حسینی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم خردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستورالعمل نصب آبگرمکن خورشیدی در ساختمان‌های گروه «ج» و «د» به مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به استفاده از آبگرمکن خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری، افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر پنج درصد انرژی مصرفی این ساختمان‌ها از طریق آبگرمکن‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: میزان مصرف انرژی سالانه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن ۹۳ هزار مگاوات ساعت است که مدیریت مصرف در تمام تجهیزات و شبکه‌ها انجام می‌شود و برای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز برنامه‌های خوبی داریم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی هر ساله در ساعات پیک یعنی اول خردادماه تا پایان شهریورماه انجام می‌شود، گفت: شهرداری اصفهان طی پنج سال متوالی رتبه اول مدیریت مصرف انرژی را کسب می‌کند و سال گذشته و امسال نیز در بین کلانشهرها رتبه اول مصرف بهینه را از وزارت نیرو دریافت کرده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سهم مصرف انرژی شهرداری مشخص و کاهش مصرف نیز با حفظ سطح کیفیت خدمات تعیین شده است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان بعد از مشهد رتبه دوم انرژی تجدید پذیر را دارد.، در حال حاضر سهم ما از انرژی تجدید پذیر دو درصد است که شامل استفاده از پنل ۳۰ نیروگاه خورشیدی، نیروگاه مقیاس متوسط و کوچک و ساختمان‌های مناطق و پارک‌ها است.

وی افزود: اصفهان تنها کلان‌شهری است که فروش انرژی به شبکه برق را دارد و از سه نیروگاه از ۳۰ نیروگاه بر اساس قرارداد با وزارت نیرو انرژی را به شبکه تزریق می‌کند.

کد خبر 581586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.