حمایت پایتخت لتونی از طرح‌های نوسازی شهری

ریگا، پایتخت لتونی، پروژه‌های نوسازی و بهره‌وری انرژی ساختمان‌های محلی را تأمین مالی خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر ریگا تصمیمی را تصویب کرد که به دولت محلی پایتخت لتونی اجازه می‌دهد کمک‌هایی را به شهرداری‌های مناطق ارائه کند و پروژه‌هایی را که برای بازسازی ساختمان‌ها در مناطق شهری و تضمین بهره‌وری انرژی آن‌ها انجام می‌شود، تأمین مالی کند. شهرداری به دنبال پروژه‌های زیرساختی بزرگی است که علاوه بر تأمین ایمنی، به سود محیط زیست باشد.

با اجرای این پروژه، دولت محلی ریگا بودجه قابل‌توجهی را برای شرکت‌ها و مشاغلی که به دنبال شرکای قابل اعتماد در سرمایه‌گذاری‌های ساخت‌وساز ایمن هستند، ارائه دهد.

حمایت پایتخت لتونی از طرح‌های نوسازی شهری

این شهر قادر خواهد بود حداکثر ۵۰ درصد از هزینه‌های هر پروژه را پوشش دهد که بالغ بر ۳۰ هزار یورو برای اقدامات پیشگیری از خطر و تا پنج هزار یورو برای توسعه خود پروژه‌ها است. کمک برای توسعه قابلیت‌های بهره‌وری انرژی ۵۰ هزار یورو و سقف هزار یورو برای توسعه پروژه تعیین شده است.

با پایان کار این پروژه‌ها، مقامات محلی امیدوار هستند که با گذشت زمان و از طریق توسعه تدریجی، بخش بزرگی از ساختمان‌های ریگا نه‌تنها برای ساکنان و عابران ایمن‌تر شود، بلکه برای محیط زیست نیز سالم‌تر شود. هوشمندسازی، کاهش انرژی مصرفی در ساختمان‌ها و افزایش قابلیت آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و همچنین کربن‌صفر شدن از جمله ویژگی‌های مدنظر پروژه‌های حمایتی است.

حمایت پایتخت لتونی از طرح‌های نوسازی شهری

کد خبر 581555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.