سنجش سلامت نوآموزان تا پایان شهریور/خانواده‌ها به نزدیک‌ترین مدرسه مراجعه کنند

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: با تعمیم «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان» و تشخیص زودهنگام، می‌توان مداخلات به‌هنگام و بهتری برای رفع مشکلات یادگیری کودکان داشت.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، حمید طریفی‌حسینی درباره «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان»، اظهار کرد: این برنامه در ۱۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی برگزار می‌شود و ۴۲۷ پایگاه سیار مختص مناطق عشایرنشین و صعب‌العبور است؛ حوزه‌ها تا پایان شهریورماه سنجش را برای نوآموزان انجام می‌دهند.

وی افزود: خانواده‌ها به مدارس نزدیک به خود مراجعه کنند و نوبت‌گیری به نزدیک‌ترین پایگاه سنجش ارجاع داده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور ادامه داد: «برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستان» حدود ۳۰ سال است که اجرا می‌شود و سال گذشته ۹۹، ۵ درصد دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه در این برنامه شرکت کرده‌اند و تلاش داریم امسال پوشش این برنامه را به ۱۰۰ برسانیم.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های جسمانی، روانی، استعداد و توانایی دانش‌آموزان در این طرح سنجیده می‌شود، گفت: انتظار داریم همه دانش‌آموزان در این طرح شرکت کنند، زیرابه نفع خود کودکان است.

طریفی‌حسینی با بیان اینکه ممکن است ضعف‌های جسمانی نظیر مشکلات چشم‌پزشکی در دانش‌آموزان وجود داشته باشد، اما خانواده از آن بی‌اطلاع باشند، گفت: در این برنامه مؤلفه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل وضعیت گفتاری، شنیداری، بهداشت دهان و دندان، پوست و مو، قد و وزن، شایستگی‌های حرکتی و آمادگی تحصیلی می‌شود.

وی گفت: این طرح برای پنج درصد کل جمعیت مناطق محروم به صورت رایگان و ۱۰ درصد به صورت نیم‌بها و برای دانش‌آموزان عشایر به صورت رایگان اجرا می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور از خانواده‌ها درخواست کرد هنگام شرکت در این طرح به کودکان خود استرس وارد نکنند، زیرا این طرح صرفاً یک ارزیابی عادی است و مانعی بر سر راه تحصیل دانش آموزان نیست.

طریفی‌حسینی افزود: قصد داریم این برنامه را به دوران پیش از دبستان تعمیم دهیم تا اگر کودکان با مشکلی مواجه هستند، آن را در سنین پایین تشخیص دهند و با مداخلات به موقع، برطرف شود.

کد خبر 581551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.