برگزاری جشنواره بازار سفر در استان البرز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از برگزاری جشنواره بازار سفر در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره از سی‌ویکم خردادماه تا سوم تیرماه در پارک چمران کرج برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدون محمدی در نشست خبری امروز _دوشنبه، بیست‌وسوم خردادماه_ در سالن جلسات میراث فرهنگی استان البرز برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره بازار سفر امسال، برای اولین بار در استان البرز برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره یک جشنواره تخصصی برای عرضه تور و مسافرت‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه استان البرز در مسیر مواصلاتی ۲۵ استان قرار دارد و در نزدیکی قطب جمعیتی پایتخت است، تصریح کرد: به طور شفاف این استان مقصد مسافرت‌های آخر هفته‌ای و کوتاه‌مدت است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اینکه البرز در حوزه گردشگری، جایگزین شهرهای شمالی کشور شده است، افزود: مردم برای سفری دو روزه به شهرهای شمالی بیشتر وقت خود را در ترافیک می‌گذرانند، در حالی که البرز استانی است که مناطق خوش آب و هوای آن تا مرکز استان فاصله چندانی ندارد.

وی گفت: بسیاری از مردم استان البرز به دنبال خرید بسته‌های سفر داخلی هستند؛ برای اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مهم است که گردشگر وارد البرز شود اما لازم است که اهالی البرز نیز با بهترین شرایط به سفرهای داخلی بروند.

محمدی برگزاری نمایشگاه بازار سفر را راهی برای شناساندن آژانس‌های مسافرتی استان البرز خواند و گفت: بیشتر مردم البرز تورهای مسافرتی خود را از تهران می‌خرند؛ برگزاری این نمایشگاه می‌تواند آژانس‌های مسافرتی البرز را به مردم بشناساند.

وی با اشاره به وجود ۱۴۰ آژانس مسافرتی در البرز که بین آنها ۲۰ آژانس از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور هستند، تصریح کرد: اولین جشنواره بازار سفر البرز در پارک بزرگ چمران این استان از سی‌ویکم خرداد تا سوم تیرماه به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.

محمدی در بخش دیگری با بیان اینکه در صدد هستیم جشنواره بازار سفر را هر سال در استان البرز برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که خدمات تور برگزار می‌کنند باید از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مجوز داشته باشند در غیر این صورت حوزه گردشگری استان هیچ مسئولیتی در قبال حوادث احتمالی نخواهد پذیرفت.

کد خبر 581531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.