ظرفیت پذیرش هر رشته در آزمون ورودی مدارس سمپاد اعلام شد+جزئیات

آزمون ورودی مدرسه سمپاد با حضور حدود ۲۹۵ هزار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد. براساس ظرفیت پذیرش اعلام شده در حدود ۱۸ هزار نفر در پایه هفتم و ۱۳ هزار نفر در پایه دهم پذیرش خواهند شد که در دوره دوم، ۴۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، ۴۸۰۰ نفر در رشته ریاضی و ۳۳۰۰ نفر در رشته علوم انسانی تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، «فرهاد فتحی‌نژاد» معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان، پس از تبیین شعار محوری سمپاد درباره تربیت سمپادی‌های اثرگذار متناسب با نیازهای جامعه، به تشریح اهداف این سازمان پرداخت.

وی حضور معلمان و مدیران مجرب و علاقه‌مند، دانش‌آموزان برجسته و فارغ‌التحصیلانی که پشتیبان مدارس سمپاد هستند را از نقاط قوت این سازمان معرفی کرد و گسترش هرچه بیشتر برنامه‌های تربیتی و بسته‌های یادگیری چند ساحتی را یک نیاز اساسی در مدارس سمپاد دانست.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان، گفت: طبق آخرین آمار در حدود ۵۳ هزار نفر دانش‌آموز در دوره اول متوسطه و حدود ۷۱ هزار نفر در دوره دوم متوسطه و جمعاً ۱۲۴ هزار نفر در مدارس سمپاد مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: امسال آزمون ورودی مدرسه سمپاد با حضور حدود ۲۹۵ هزار شرکت‌کننده برگزار خواهد شد که در دو هزار و ۳۰۰ حوزه اجرایی تعیین شده به رقابت می‌پردازند. براساس ظرفیت پذیرش اعلام شده در حدود ۱۸ هزار نفر در پایه هفتم و ۱۳ هزار نفر در پایه دهم پذیرش خواهیم داشت که در دوره دوم، چهار هزار و۷۰۰ نفر در رشته علوم تجربی، چهار هزار و۸۰۰ نفر در رشته ریاضی، سه هزار و۳۰۰ نفر در رشته علوم انسانی و ۳۹۳ نفر در رشته مهارتی سمپاد تحصیل خواهند کرد.

فتحی‌نژاد بر لزوم توجه به تحقق شعار محوری «هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری» اشاره کرد و گفت: تلاش بر این است که متناسب با هر نیاز کشور، یک سمپادی آماده اثرگذاری داشته باشیم و برای تحقق آن باید مشخص کنیم چطور می‌توانیم با طراحی برنامه‌های خوب و مؤثرتر در سطح ادارات سمپاد این چالش مهم را پاسخ دهیم؛ هر نیاز کشور یک سمپادی آماده اثرگذاری یعنی مسیر حرکت طرح و برنامه‌های مدارس باید به سمتی باشد که سمپادی‌هایی تربیت و آماده شوند که برای هر زمان و نیاز در هر بخش و هر حوزه فعالیتی در کشور آماده اثرگذاری مثبت باشند.

وی در ادامه ضمن برشمردن نقاط قوت مدارس سمپاد، اظهار کرد: حضور معلمان و مدیران علاقه‌مند و مجرب در سمپاد که به کار خود بسیار علاقه‌مند هستند از نقاط بسیار مثبت است؛ نقطه مثبت دیگر، وجود اساسنامه و ابلاغ آئین‌نامه مدارس سمپاد است که اخیراً مصوب و ابلاغ شده است. همچنین کارسوق‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های متعدد موفقی که با پیشنهاد و توصیه‌های شما در سازمان در حال برنامه‌ریزی و اجرا هستند از نقاط قوت قابل توجه مدارس سمپاد به شمار می‌آیند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان برجسته و فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند و اولیا و مربیان متخصصی را که آماده هر نوع پشتیبانی هستند نیز از مزیت‌های خانواده سمپاد دانست و افزود: یک فرصت مهم برای سمپاد، حمایت بی‌بدیل مقام معظم رهبری و وزیر آموزش و پرورش، از مدارس استعدادهای درخشان است. چه بسا اگر حمایت وزیر محترم نبود، احتمالاً این آئین‌نامه امروز تصویب و اجرایی نمی‌شد.

وی نیاز به پایگاه داده کامل و به‌روز را از نیازهای ضروری سمپاد دانست و گفت: لازم است براساس این داده‌ها برنامه‌های مدون و منظمی برای استعدادهای متنوع دانش‌آموزانی که وارد مدارس سمپاد می‌شوند، طراحی شود. همچنین متناسب با اهداف موردنظر نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور خصوصاً در ساحت‌های شش‌گانه سند تحول، بسته‌های یادگیری در حوزه محتوای تکمیلی و فوق برنامه طراحی و تهیه شود.

فتحی‌نژاد ادامه داد: شناسایی، هدایت و تربیت دانش‌آموزان استعدادهای برتر شبکه‌سازی و پیوند نسل‌های قبلی به نسل‌های بعدی، ایجاد فرصت‌های متنوع تربیتی، اعتلای هویت اسلامی ایرانی و تقویت حس دلبستگی، بسترسازی برای هدایت و توانمندسازی دانش‌آموزان در جهت پاسخ‌گویی به نیازها و اولویت‌های کشور و ارتقای عدالت آموزشی و پرورشی با افزایش دسترسی افراد به امکانات استعداد پروری از اهدافی است که در سمپاد دنبال می‌شود.

کد خبر 581522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.