پاویون پلاستیکی؛ نماد اهمیت بازیافت

گروهی از معماران اهل کره جنوبی با استفاده از ۱۳۰۰ سبد پلاستیکی بازیافتی، یک اثر هنری زیبا خلق کرده‌اند و در آن هنر و افزایش آگاهی عمومی را نسبت به بازیافت به هم پیوند داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه آلودگی پلاستیکی یکی از مهم‌ترین بحران‌های پیش روی بشر و محیط زیست اطراف او به‌شمار می‌رود که مشکلات سلامت زیادی را در پی دارد. در همین رابطه، بسیاری از خلاقان تلاش کرده‌اند به شیوه‌های مختلف، مردم را از این بحران آگاه سازند تا آن‌ها را به مصرف کمتر مواد پلاستیکی و بازیافت آن‌ها سوق دهند. نصب آثار هنری با استفاده از ضایعات پلاستیکی یکی از رایج‌ترین رویکردها برای این هدف طی یک دهه اخیر بوده که در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.

پاویون پلاستیکی نماد اهمیت بازیافت

گروهی از خلاقان اهل سوسئونگ، منطقه‌ای در جنوب شرقی داگو در کره جنوبی، با استفاده از ۱۳۰۰ سبد پلاستیکی بازیافتی به نصب پاویونی بسیار زیبا پرداخته‌اند تا از این طریق، نه‌تنها مردم را از مزایای اقتصادی و سلامتی استفاده دوباره ضایعات پلاستیکی آگاه کنند بلکه هنر خود را به تصویر بکشند.

بازدیدکنندگان پاویون جدید می‌توانند در جایگاه‌هایی که داخل آن تعبیه شده است به استراحت بپردازند و به طور همزمان در مورد اهمیت بازیافت موادی که در اطراف آن‌ها به وفور یافت می‌شود، تأمل کنند. طراحی پاویون بازیافتی به گونه‌ای انجام شده است که نور طبیعی و روشنایی لازم برای بازدید از آن را طی روز فراهم می‌آورد و همین ویژگی خود تأکیدی بر تلاش برای پایداری شهرها به حساب می‌آید.

پاویون پلاستیکی نماد اهمیت بازیافت

علاوه بر این، در فضای داخلی از آب‌ژاول استفاده شده است که به تولید نور در هنگام شب منجر می‌شود و چشم‌اندازی بسیار زیبا برای محیط به وجود می‌آورد. این ماده نور را در طیف‌های رنگی مختلفی منعکس می‌کند که همین امر زیبایی پاویون را دوچندان می‌کند.

پاویون جدید سوسئونگ به طور موقت در منطقه نصب شده است، با این حال سازندگان آن در نظر دارند پس از جمع‌آوری اثر هنری خود، از سبدهای بازیافتی برای اهداف دیگر استفاده کنند تا از این طریق، اهمیت استفاده دوباره از ضایعات را بیش از پیش به تصویر بکشند.

پاویون پلاستیکی نماد اهمیت بازیافت

کد خبر 581494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.