انتظار رشد را از بورس داریم/ می‌توان با ایجاد تنوع در سهام، ریسک سرمایه‌گذاری را کاهش داد

یک استاد دانشگاه و کارشناس بازارهای مالی گفت: به لحاظ منطقی انتظار رشد را از بورس داریم، مگر اینکه تنش‌های بسیار سنگینی رخ دهد.

حمیدرضا طلایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بازارهای جهانی بی‌تاثیر بر بورس کشور ما نیست و اندک تغییر در بازارهای جهانی می‌تواند در افزایش و کاهش قیمت سهام تأثیرگذار باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد سهم‌ها نسبت به بازارهای موازی عقب‌ماندگی دارد، اما نمی‌توان زمان دقیقی برای جبران این عقب‌افتادگی مشخص کرد؛ زیرا لازمه این جبران، تزریق پول به بازار و بازگشت اعتماد به بازار بورس است.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه داد: در فاصله فروردین و اردیبهشت‌ماه اعتماد از دست رفته درحال بازگشت به بورس بود، اما خروج پول باعث شد تا شاخص فعلی روی یک میلیون و پانصد متوقف شود.

طلایی گفت: به لحاظ منطقی انتظار رشد را از بورس داریم، مگر اینکه تنش‌های بسیار سنگینی رخ دهد.

رعایت تنوع سبد، مهمترین اصل در مدیریت سبد سهام

وی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات تصور می‌کنیم سهام موجود سبدمان مستقل است و از عوامل مختلف بازار تأثیر نمی‌پذیرد؛ درصورتی‌که صنایع بورسی، وابستگی ماهیتی به همدیگر دارند. بنابراین مهم‌ترین اصلی که در مدیریت سبد سهام باید به آن توجه کرد، رعایت تنوع سبد است؛ به این صورت که بتوان با ایجاد تنوع در سهام، ریسک سبد را کاهش داد.

این کارشناس بازارهای مالی افزود: اگر بخواهیم در بازار بورس پر ریسک عمل کنیم، سبدمان را به یکی دو سهم محدود می‌کنیم، موقعی که سهام در وضعیت صعودی قرار دارد این روش قطعاً می‌تواند سودآور باشد اما هنگام ریزش آسیب وحشتناکی به سبد وارد شده و کار سخت‌تر می‌شود.

کد خبر 581485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.