حسن اخلاق، مهمترین رکن کار در شهرداری است

شهردار اصفهان حسن اخلاق را مهمترین رکن کار در شهرداری دانست و گفت: قصه آفرینش بر این اساس است که کارگردان هستی، بازیگری و نقش تک‌تک افراد را می‌بیند و در جشنواره هستی، بهترین اعمال و رفتارها را انتخاب می‌کند، لذا اعمال هر روز ما می‌تواند نسبت به دیروز احسن باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه، بیست‌وسوم خردادماه_ در آئین تکریم و معارفه معاون عمران شهری شهردار اصفهان، اظهار کرد: در ادبیات دینی از انسان، انتظار اعمال احسن دارند.

وی با بیان اینکه قصه آفرینش بر این اساس است که کارگردان هستی، بازیگری و نقش تک‌تک افراد را می‌بیند و در جشنواره هستی، بهترین اعمال و رفتارها را انتخاب می‌کند، افزود: اعمال هر روز ما می‌تواند نسبت به دیروز احسن باشد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه «ایرج مظفر»، معاون اسبق عمران شهری شهرداری اصفهان بی‌شک از بهترین‌ها در زمینه عمرانی بوده است، تصریح کرد: در این وادی قطعاً کار معاون جدید عمران، سخت‌تر می‌شود، زیرا از وی انتظار داریم وضعیت فعلی این معاونت را به احسن تبدیل کند.

وی تاکید کرد: در انجام محاسبه اعمال انسان در پایان هر روز چند حالت برای هر فرد پیش می‌آید، نخستین مورد این است که اعمال امروز نسبت به دیروز احسن باشد، دوم اینکه اعمال امروز ما همچون دیروز باشد و حالت سوم این است که اعمال امروز ما نسبت به دیروز بدتر باشد که در این‌صورت طبق آیات قرآن دچار خسران شده‌ایم.

قاسم‌زاده ادامه داد: حالت چهارم انجام محاسبه اعمال انسان در پایان هر روز این است که یک مسیر اشتباه را تندتر پیموده باشیم و از طرفی نسبت به انحراف و کار اشتباه خود آگاهی نداشته باشیم که طبق آیات قرآن در این حالت انسان دچار خسران زیاد می‌شود و اغلب کسانی که در این حالت قرار می‌گیرند، یک غرور و تکبر نسبت به مسیر راه اشتباه خود دارند، اما حالت پنجم این است که فردی یک کار اشتباه را برای لجبازی با دیگران انجام دهد که به دلیل آن که فرد خاطی دارای آگاهی نسبت به اشتباه خود بوده است، در مبانی دینی از تعبیر جنایت و خیانت استفاده می‌شود؛ این پنج حالت شاخصی برای سنجش زندگی شخصی و کاری افراد است.

وی تاکید کرد: در طول ۲۰ سال آشنایی با ایرج مظفر، بر دارا بودن خصایصی همچون صداقت، سلامت، تواضع، تعهد، دانش فنی لازم و اخلاص در او صحه می‌گذارم و بر این اساس با توجه به ساختار اداری، در یک وادی بالاتر که به نوعی قائم‌مقامی شهردار محسوب می‌شود، با تعبیر مشاور و دستیار ویژه از تجربیات و دانش وی استفاده خواهیم کرد.

شهردار اصفهان گفت: در وادی کار، بحث اخلاق بسیار اهمیت دارد و نخستین شرط اخلاقی از سوی معاون جدید عمران، کسب اجازه از شهرداری نجف‌آباد بود، زیرا وی در تعهد کاری شهرداری نجف‌آباد قرار داشت و دومین عامل تواضع کامل، اخلاق و ادب در مقابل معاون سابق عمران شهری شهردار اصفهان بود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از خدمات «ایرج مظفر» قدردانی و «اصغر کشاورزراد» به عنوان معاون جدید عمران شهری شهردار اصفهان معرفی شد.

کد خبر 581481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.