راه‌اندازی سامانه نیروی انسانی تا پایان خردادماه

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: با اجرای افزایش حقوق سالانه حداقل حقوق کاگران شهرداری از شش میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان رسیده است.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال‌های گذشته وقتی حقوق کارگران شهرداری نسبت به سال قبل افزایش می‌یافت، حق واقعی آنها توسط پیمانکار پرداخت نمی‌شد و در عوض ساعت کارکرد آنها کم می‌شد و در این راستا شهر ضربه می‌خورد.

وی افزود: با روی کار آمدن شورای ششم شهر اهواز و مدیریت شهری جدید پرداخت حق و حقوق کامل کارگران در دستور کار قرار گرفت و حقوق آنها از شش میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت و حقوق کارکنان واحد اجراییات به دلیل شرایط خاص به ۱۳ میلیون تومان رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: کارگران واحد اجراییات شهرداری در میان کارگران بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند که در سال گذشته حقوق آنها هشت میلیون تومان بود؛ با افزایش حقوق سالانه و اجرای آن، حداقل حقوق کارگران شهرداری اهواز نیز تغییر کرد.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود کارگران شهرداری حدود ۷ ساعت و ۳۰ دقیقه کار کنند و پیمانکار نیز موظف است حقوق قانونی آنها را متناسب با افزایش حقوق سالانه و قانون کار پرداخت کند.

محمودی ادامه داد: در راستای ساماندهی فعالیت کارگران شهرداری و جهت پیشگیری از تخلفات، به پیمانکاران گفته شده است تا سیستم حضور و غیاب را برای کارگران تحت نظر خود ایجاد کنند، با پیگیری‌های انجام شده سامانه نیروی انسانی تا پایان خردادماه راه‌اندازی می‌شود و ثبت‌نام نیروها در این سامانه الزامی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سامانه نیروی انسانی برای نیروهای شهرداری و پیمانکاری به صورت جداگانه اجرا می‌شود، با راه‌اندازی این سامانه حضور و غیاب کارکنان ساماندهی خواهد شد و امکان اینکه نیروی جدیدی خارج از ضوابط به بدنه شهرداری اضافه شود، دیگر وجود نخواهد داشت.

کد خبر 581452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.