مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ پرو + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی شیائومی ۱۲ پرو می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیائومی در سال جاری یکی از زیباترین گوشی‌های هوشمند را وارد بازار کرد؛ شیائومی ۱۲ پرو یکی از گوشی‌های با کیفیت موجود در بازار است که با قیمت نسبتاً معقولی به فروش می‌رسد. این محصول از بدنه شیشه‌ای و خوش‌ساخت، نمایشگر OLED پروضوح، تراشه قدرتمند و مجموعه دوربین غول پیکر بهره می‌برد. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌ها و مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ پرو می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی شیائومی ۱۲ پرو

ابعاد گوشی شیائومی ۱۲ پرو ۸.۲ * ۷۴.۳۶ * ۱۶۳.۶ میلی‌متر و وزن آن ۲۰۴ گرم است. لایه‌ای از جنس Gorilla Glass Victus از صفحه‌نمایش گوشی محافظ می‌کند؛ پنل پشتی و فریم آن نیز به ترتیب شیشه‌ای و آلومینیومی است. شیائومی ۱۲ پرو در رنگ‌های خاکستری، بنفش و آبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ همه رنگ‌ها مات هستند و پوشش نرمی روی سطوح خود دارند. حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایشگر تعبیه شده است و عملکرد بسیار سریعی را ارائه می‌دهد. دریچه‌های اسپیکر روی لبه بالا و پایین قرار دارند. این محصول از گواهی IP رسمی برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار بهره نبرده است.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی شیائومی ۱۲ پرو

گوشی شیائومی ۱۲ پرو دارای صفحه‌نمایش ۶.۷۳ اینچی OLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ * ۳۲۰۰ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم پیکسلی فوق‌العاده ۵۲۱ پیکسل بر اینچ است. صفحه‌نمایش گوشی شیائومی ۱۲ پرو قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ را دارد و از استانداردهای HDR شامل +HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند. این محصول با توجه به پروفایل رنگی منتخب کاربر، قابلیت پوشش هر دو فضای رنگی sRGB و DCI-P3 را دارد. شیائومی ۱۲ پرو از ترکیب چهار اسپیکر شامل دو ووفر برای صداهای بم و دو توئیتر برای صداهای زیر بهره می‌برد؛ این اسپیکرها با چینش دو به دو شامل یک ووفر و یک توئیتر در دو لبه بالا و پایین قرار گرفته‌اند.

دوربین گوشی شیائومی ۱۲ پرو

یک دوربین سه‌گانه در پنل پشتی گوشی شیائومی ۱۲ پرو تعبیه شده است که شامل دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی عریض ۵۰ مگاپیکسلی این محصول از حسگر غول پیکر IMX707 سونی با ابعاد ۱.۲۸/۱ بهره می‌برد؛ این حسگر از فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel بهره می‌برد. شیائومی در دوربین‌های فوق عریض و تله‌فوتو از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی JN1 ساخت سامسونگ با ابعاد ۲.۷۶/۱ اینچی استفاده می‌کند.

دوربین فوق عریض گوشی ذکر شده دارای لنزی با دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متر و زاویه دید ۱۱۵ درجه است. این حسگر از قابلیت فوکوس خودکار بهره‌مند نشده است، بنابراین نمی‌توان از آن برای ثبت عکس از سوژه‌های بسیار نزدیک (ماکرو) استفاده کرد. دوربین تله‌فوتو نیز از لنزی با فاصله کانونی ۴۸ میلی‌متر و بدون لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برد، این دوربین از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز استفاده می‌کند. دوربین سلفی به کار رفته در گوشی شیائومی ۱۲ پرو دارای حسگر ۳۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/2.5 است، اما به قابلیت فوکوس خودکار مجهز نشده است.

مشخصات گوشی شیائومی ۱۲ پرو + قیمت

سخت‌افزار گوشی شیائومی ۱۲ پرو

گوشی شیائومی ۱۲ پرو از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 قدرت می‌گیرد که با لیتوگرافی چهار نانومتری سامسونگ تولید می‌شود. تراشه ذکر شده از سه کلاستر شامل کلاستر تک هسته‌ای Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، کلاستر سه هسته‌ای Cortex-A710 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و کلاستر چهار هسته‌ای Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز به عنوان CPU استفاده می‌کند.

تراشه پرچم‌دار کوالکام از گرافیک Adreno 370 قدرت می‌گیرد؛ این گرافیک جدید می‌تواند ۳۰ درصد عملکرد بهتر با ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتر را ارائه دهد. گوشی شیائومی ۱۲ پرو در سه نسخه با هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، هشت گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود. رم به کار رفته در این گوشی از نوع LPDDR5 و حافظه ذخیره‌سازی داخلی UFS 3.1 است، البته دارای درگاه حافظه نیست.

نرم‌افزار گوشی شیائومی ۱۲ پرو

گوشی شیائومی ۱۲ پرو با رابط کاربری MIUI 13 بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۱۲ وارد بازار شده است. شرکت سازنده وعده داده است که برای پرچم‌دار خود سه بروزرسانی بزرگ سیستم‌عامل ارائه می‌دهد؛ بنابراین شیائومی ۱۲ پرو پیش از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی اندروید ۱۳ را دریافت می‌کند و در نهایت اندروید ۱۵ را نیز تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد که بهینگی پردازش‌های پس‌زمینه در رابط کاربری MIUI 13 تقریباً ۴۰ درصد افزایش داشته است و در مقایسه با نسل قبل ۱۰ درصد توان کمتری مصرف می‌کند.

باتری گوشی شیائومی ۱۲ پرو

انرژی مورد نیاز گوشی شیائومی ۱۲ پرو با استفاده از باتری نه‌چندان حجیم ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که ظرفیت آن نسبت به نسل گذشته هشت درصد کاهش پیدا کرده است. شرکت شیائومی گوشی ذکر شده را با شارژر قدرتمند ۱۲۰ واتی عرضه کرده است؛ این شارژر می‌تواند طی ۱۸ دقیقه باتری گوشی را به صورت کامل شارژ کند. شیائومی ۱۲ پرو از فناوری‌های شارژ سریع Power Delivery 3.0 و +Quick Charge 4 پشتیبانی می‌کند و قابلیت شارژ بی‌سیم با توان ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس با توان ۱۰ وات را ارائه می‌دهد.

مزایای گوشی شیائومی ۱۲ پرو

  • نمایشگر OLED و HDR با نرخ نوسازی پویا و روشنایی بالا
  • طراحی بسیار جذاب و خوش ساخت با بدنه مات
  • دوربین توانمند در عکس روز و شب
  • اسپیکرهای چهارتایی با صدای رسا
  • شارژ غول پیکر ۱۲۰ واتی

معایب گوشی شیائومی ۱۲ پرو

  • داغ شدن بدنه و افت عملکرد در استفاده‌های طولانی مدت
  • فقدان گواهی IP کارآمد برای مقاومت در برابر آب یا گردوغبار
  • فقدان قابلیت فوکوس خودکار در دوربین فوق عریض برای عکاسی ماکرو

قیمت گوشی شیائومی ۱۲ پرو

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی شیائومی ۱۲ پرو از ۲۴ میلیون و ۵۸۹ تومان آغاز می‌شود.

کد خبر 581410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.