لزوم نگاه ویژه رئیس‌جمهور به محیط‌های علمی

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان گفت: یکی از انتظارات و درخواست‌های جامعه دانشگاهی، توجه به محیط‌های علمی و متخصصان است. متأسفانه در ایران بسیاری از فعالیت‌ها با نگاه تخصصی انجام نمی‌شود که همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

بهزاد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یکی از انتظارات جامعه دانشگاهی استفاده از افراد متخصص در مسائل کشور است، اظهار کرد: درصورتی‌که مدیران کلان کشور با نگاهی تخصصی به مسائل می‌پرداختند و در حوزه‌های مختلف از افراد متخصص نظر می‌خواستند، بسیاری از مشکلات کنونی مرتفع می‌شد.

وی افزود: امروزه در اصفهان با مشکلات زیست‌محیطی ازجمله فرونشست، خشکسالی و کم‌آبی مواجه شدیم که بسیاری از آن‌ها سال‌ها پیش توسط متخصصان هشدار داده شده بود. اصفهان در حوزه آبریز نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت تقسیم آب است.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان اصفهان ادامه داد: یکی از انتظارات و درخواست‌های جامعه دانشگاهی از ریاست‌جمهور، توجه به محیط‌های علمی و متخصصان است. متأسفانه در ایران بسیاری از فعالیت‌ها با نگاه تخصصی بررسی نمی‌شود و همین مسئله باعث ایجاد مشکلاتی شده است.

وی اشاره کرد: امروزه در سطح کشور مشاهده می‌کنیم بسیاری از دانشجویان، توانسته‌اند با نگاه ویژه به فناوری‌های نوین بسیاری از صنایع کشور را توسعه دهند؛ بنابراین ما نیز باید در کنار توجه به حوزه‌های بین‌المللی و گسترش علم دانش‌های روز دنیا را در کشور توسعه دهیم.

رضایی افزود: متأسفانه صنعت خودروسازی ایران به دلیل نبود نگاه علمی عملکرد موفقی نداشته است؛ بنابراین با توجه به این مسئله در حوزه‌های مختلف باید به سمت استفاده از تکنولوژی‌های روز حرکت کنیم.

کد خبر 581400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.