عامل ۱۰ درصد تصادفات برون‌شهری استان اصفهان«تغییر مسیر ناگهانی» است

رئیس پلیس‌ راه استان اصفهان از سهم ۱۰ درصدی تغییر مسیر ناگهانی در بروز تصادفات برون‌شهری این استان از اوایل سال تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا سرهنگ اصغر زارع در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از علت‌های وقوع حوادث رانندگی حرکت نکردن بین خطوط و تغییر مسیرهای ناگهانی بوده و حدود ۱۰ درصد از عوامل تصادفات برون‌شهری استان نیز از اوایل سال تاکنون مربوط به تغییر مسیرهای ناگهانی است.

وی افزود: برابر ماده ۱۱۹ آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی درراه‌های خط‌کشی شده وسایل نقلیه مکلف هستند بین خطوط حرکت نموده و از آن خارج نشوند، در صورت تغییر مسیر و خروج از یک خط عبوری رانندگان باید با احتیاط کامل و با استفاده از چراغ‌راهنما و دادن علامت تغییر مسیر دهند.

لزوم حرکت وسایل نقلیه در بین خطوط

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان پیرامون حرکت وسایل نقلیه در بین خطوط، تصریح کرد: درصورتی‌که وسایل نقلیه بین خطوط حرکت کنند باعث تسریع خدمات اورژانسی، کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی می‌شوند و حتی باعث کاهش مصرف سوخت و افزایش آرامش روحی و روانی نیز می‌شود، وقتی رانندگان بین خطوط رانندگی کنند یک نظم و زیبایی خاصی در ترافیک ایجاد شده، همه از رانندگی خود لذت برده و حوادث نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: رانندگان در هنگام تغییر مسیر و خط حرکتی باید از راهنما استفاده کنند و با این اقدام به رانندگان پشت سرخود علامت دهند، سپس با احتیاط کامل اقدام به تغییر مسیر کنند و همچنین در هنگام خروج از محورهای آزادراهی و بزرگراهی در منتهی‌الیه سمت راست راه قرار گرفته و سپس اقدام به خروج از راه کنند.

کد خبر 581359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.