یک ماه آینده حق آبه زنجان تعیین تکلیف می‌شود

مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان از کاهش ۴۵ درصدی ورودی سدهای زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل افشاری ظهر امروز _یک شنبه بیست‌ودوم خردادماه_ در نشست خبری با اشاره به وضعیت بارش‌ها در استان اظهار کرد: طی سال جاری ۲۱۱.۷ میلیمتر بارندگی داشتیم که در مقایسه با سال قبل ۶.۷ درصد رشد و نسبت به متوسط دوره آماری ۲۸.۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت روان آب‌ها و ورودی سدهای استان مناسب نیست خاطرنشان کرد: سد تهم ۴۰ درصد آب استان را تأمین می‌کند و ورودی این سد نسبت به سال قبل ۳۷ درصد کاهش داشته است. همچنین ورودی آب سد تهم، گلابر و کینه ورس ۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان ادامه داد: نگاه جدی به مصرف و درست مصرف کردن باید همواره مورد تاکید باشد و قطعی آب در برنامه نیست و سرلوحه اقدامات ما درست مصرف کردن است.

افشاری در بخش دیگری از سخنانش به اختتامیه نجات آب و داناب اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف آگاه سازی دانش آموزان برگزار شد که در سطح کشور جز گروه‌های سوم استانی قرار گرفتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، در خصوص استفاده بخش صنعت از پساب فاضلاب اظهار کرد: ۹۰ درصد آب صنعت از منابع آب زیر زمینی است و استفاده از پساب مخصوصاً برای صنایع آب بر که یک نمونه راشا کاسپین بود، اتفاق افتاد و این واحد خط انتقال را کار کرده است و در شهرک صنعتی اشراق هم درصدد استفاده از پساب فاضلاب هستیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان ابهر نیز صنایع فولاد آب بر نیز با هدف استفاده از پساب فاضلاب خواهد بود گفت: استقرار صنایع در سایر شهرستان‌ها و تأمین آب آنها از محل تأمین پساب‌ها خواهد بود.

افشاری با اشاره به ناعدالتی در احداث سدها و عقب افتادگی و حقابه این استان اضافه کرد: حقابه استان از قزل‌اوزن توسط نمایندگان مطرح شده است و وزیر نیز دستور پیگیری دادند تا ما طرح‌ها و برنامه‌های ارائه دهیم و این بحث تا یک ماه آینده برطرف شود. متأسفانه سدهای موجود در استان زنجان به تعداد سدهای شهرستان‌های استان مجاورمان هم نیست.

وی یادآور شد: افت دشت‌های ممنوعه در استان به طور متوسط ۷۰ سانتی متر است و دشت استان ۱.۴۰ متر و دشت ابهر ۱.۲۰ سانتی‌متر است.

کد خبر 581332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.