کرمانشاه و سنندج همگام در تحقق شهر هوشمند

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج گفت: در نشست با روسای سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه، آمادگی خود را برای همکاری در راستای تحقق مولفه‌های شهر هوشمند و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعلام کردیم.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری سنندج، آرش عنبری اظهار کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج در راستای انتقال تجربیات در حوزه‌های مختلف ازجمله راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و خدمات الکترونیک با شهرداری کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

وی افزود: ایجاد بسترهای لازم برای همکاری سازمان فاوای شهرداری سنندج با سازمان‌های فاوای سایر نقاط کشور از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج خاطرنشان کرد: این نشست‌ها و ارتباطات و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری، زمینه را برای بهره‌مندی بیشتر از تجربیات سایر استان‌ها در راستای پیشبرد اهداف فراهم می‌کند.

عنبری اضافه کرد: در نشست با رؤسای سازمان فاوای شهرداری کرمانشاه، این سازمان آمادگی خود را برای همکاری در راستای تحقق مؤلفه‌های شهر هوشمند در سنندج و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اعلام کرد.

وی تحقق شهرداری الکترونیک را از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری سنندج عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به نیاز شهرداری به الکترونیکی شدن خدمات در راستای تحقق شهر هوشمند، الکترونیک شدن به عنوان یک اصل مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و این مهم در فازهای مختلف در حال انجام است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج تصریح کرد: سرمایه فکری در جهان معاصر برای رقابت شهرها با یکدیگر یک عامل تعیین کننده به شمار می‌آید. شهر هوشمند برخاسته از توجه به فناوری‌های ارتباطی و اطلاع‌رسان است و به خاطر توجهی که این نوع شهرها به سرمایه‌های زیست‌محیطی و اجتماعی دارند، در دنیای مدرن مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

عنبری اظهار کرد: شهر هوشمند چشم‌اندازی از توسعه شهری است که فناوری اطلاعات و ارتباطات را در قالب راهکارهای اینترنت اشیا یکپارچه کرده است تا روش امنی را برای مدیریت دارایی‌های شهری ارائه دهد.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سنندج با اشاره به کاربردهای شهرهای هوشمند با هدف بهبود جریان مدیریت شهری و فراهم کردن امکان پاسخ آنی به چالش‌ها، گفت: شهر هوشمند شهری است که براساس زیرساخت‌های زندگی الکترونیک طراحی می‌شود و نیازهای افراد در این شهرها به روشی هوشمندانه و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا تأمین می‌شود.

عنبری افزود: شهرهای هوشمند با به‌کارگیری تمام عناصر زندگی شهری می‌توانند پلتفورم‌هایی برای ارتباط و همکاری میان شهروندان و دولت فراهم کنند که امیدوار هستیم هرچه سریع‌تر شاهد تحقق این مهم در شهر سنندج باشیم.

کد خبر 581304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.