جزئیات شورای عالی فناوری مشخص شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: باید در آینده جزئیات شورای عالی فناوری و موارد گذشته که نیاز به تعیین تکلیف دارد، مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا سعید ابراهیمی امروز _یکشنبه بیست‌ودوم خردادماه_ در چهل‌وپنجمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: در دوره قبل شورای عالی فناوری با تدوین آئین‌نامه تشکیل شد که تلفیقی از چند حوزه بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شهر هوشمند، فناوری‌های نوین و مقوله‌هایی در موضوع فناوری به این شورا اضافه شده است، افزود: اکنون میز هوشمندسازی در شهرداری اصفهان راه‌اندازی شده است و ستاد کارآفرینی نیز وجود دارد که رویکردهای مشابه دارند، لذا پیشنهاد کردیم این مجموعه‌ها و عناوین در قالب شورای عالی فناوری تجمیع شود و همه موضوعات مرتبط با آن نیز به این شورا بیاید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: باید در آینده جزئیات شورای عالی فناوری و موارد گذشته که نیاز به تعیین تکلیف دارد، مشخص شود.

وی گفت: بر اساس آئین‌نامه قبلی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در این شورا حضور داشته و اکنون سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز به عنوان عضو شورا اضافه شده است.

شورای عالی فناوری مغایرت قانونی دارد

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این خصوص اظهار کرد: اگر فعالیت شورای عالی فناوری نیاز به تبصره و تکمیل فرایند از سوی شورای اسلامی شهر دارد، باید اقدامات لازم انجام شود و در صورت نیاز، شهرداری شیوه‌نامه شورا را اصلاح کند یا به‌واسطه مصوبه‌ای تکمیل شود.

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره گفت: شورای عالی فناوری چیز تازه‌ای نیست، زیرا شورا را با میز هوشمند که شهردار آن را ایجاد کرده است، ادغام کردند و نام آن را شورای عالی فناوری گذاشتند که وجود خارجی ندارد و چیزی مصوب نشده است.

وی افزود: شورای عالی فناوری مغایرت شکلی و قانونی دارد و باید فکری به حال آن کرد.

امیر سامع، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان چندی پیش بازدیدی از شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند که منجر به امضای تفاهم‌نامه شد.

وی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، دستگاهی اختراع کرده است که به‌وسیله آن می‌توان پسماندهای ویژه و خاص را امحا کرد، تصریح کرد: تاکنون بخشی از این دستگاه ساخته شده است که اگر به موضوع دانش بنیان توجه شود، می‌توانند فضای جدید را مقابل مدیریت شهری باز کنند.

کد خبر 581281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.