تشدید گردوخاک در مناطق شرقی و مرکزی اصفهان/آغاز روند افزایش دما از میانه هفته

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از وزش باد نسبتا شدید و احتمال گردوخاک تا پایان امروز در نیمه شرقی و مناطق مرکزی خبر داد و گفت: از روز سه‌شنبه روند افزایش دما آغاز می‌شود و تا پایان هفته به اوج خواهد رسید.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده جوی نسبتاً پایدار تا سه روز آینده روی استان است و آسمان در بیشتر مناطق استان به شکل صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و در نیمه شرقی احتمال گردوخاک محلی به ویژه تا پایان امروز پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به وقوع غبار محلی در مناطق مرکزی استان اصفهان، افزود: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق یک تا دو درجه افزایش می‌یابد، حداکثر دمای هوای شهر اصفهان امروز به ۳۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه فردا صبح به ۲۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گرم‌ترین نقطه را خوروبیابانک با دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بوئین‌ومیاندشت با دمای هشت درجه خواهد بود؛ همچنین انتظار می‌رود که پایداری جوی باعث تشدید گردوخاک همراه با کاهش دید در برخی شهرستان‌ها از جمله اردستان و اصفهان شود که این شرایط تا سه‌شنبه ادامه دارد.

وی از آغاز روند افزایش دما در میانه هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: امروز و فردا دمای هوا خنک است اما از سه‌شنبه روند افزایش دما آغاز می‌شود و تا پایان هفته به اوج خواهد رسید.

کد خبر 581257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.