رصد لحظه‌ای سامانه‌های درآمدی و ملکی شهرداری با ایجاد میز نظارت مجازی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در روند اجرای برنامه‌های شهرداری در تلاش هستیم تا با اجرای طرح شفافیت، مسیرها و گلوگاه‌های مفسده‌برانگیز شناسایی و مسدود شود تا امکان استفاده از رانت و امتیازهای ویژه برای افراد وجود نداشته باشد.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به انقلاب اداری با فعالیت سامانه شفافیت مدیریت شهری، اظهار کرد: عدالت در توزیع منابع و خدمات، مقابله با فسادها و رانت‌های موجود و تسهیل فرآیندها از مهم‌ترین مواردی بوده است که همیشه دغدغه شهروندان و مدیریت شهری بوده است.

وی در خصوص توجه شورای اسلامی شهر اصفهان به پیگیری طرح‌ها و افزایش نظارت‌ها، ادامه داد: شورای ششم اصفهان در حوزه بودجه و موارد مربوطه به آن، طرح‌ها و بحث‌های محله محوری را پیگیری می‌کند و علاوه‌بر این مباحث مربوط به طرح شفافیت نیز مد نظر قرار دارد، زیرا سلامت اداری، تسهیل فرآیندها و افزایش نظارت‌ها از جمله دغدغه‌های شهروندان است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه تسهیل فرآیندها، شهردار اصفهان برنامه‌های مناسبی را به شورای ششم اصفهان ارائه داده و تلاش کرده است که موضوع نظارت را در شهرداری تقویت کند، تصریح کرد: در روند برنامه‌های شهرداری سعی می‌شود تا حد ممکن مسیرها و گلوگاه‌های مفسده‌برانگیز شناسایی و مسدود شود تا امکان استفاده از رانت و امتیازهای ویژه برای افراد وجود نداشته باشد و تمام امور و اقدامات بدون مفسده پیگیری و انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بندهای مهم در طرح شفافیت در خصوص فرایندهای داخلی، مالی، املاک و موضوع‌های مربوط به حوزه نظارتی شواری اسلامی شهر اصفهان است، گفت: در شرایط فعلی اعضای شورای ششم اصفهان مکلف شدند که به طور جدی‌تر و با ایجاد میز نظارت مجازی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. با ایجاد میز نظارت مجازی رصد و نظارت لحظه‌ای سامانه‌های مختلف درآمدی و ملکی در اختیار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان قرار گرفته است.

صالحی گفت: یکی از مواردی که در طرح شفافیت مد نظر خواهد بود، مربوط به مراجعه‌کنندگان و شهروندان است، باید رانت‌های اطلاعاتی، دسترسی‌های ویژه، امضاهای طلایی یا پستوهایی که به دلیل نبود نظارت مردمی ایجاد شده است، از بین برود و مهم‌ترین راه مبارزه با فساد اجرای طرح شفافیت است.

کد خبر 581250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.