تدوین نقشه راه بناهای تاریخی شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: تدوین نقشه راه بافت‌ها و بناهای تاریخی شهر، اجتماعی‌سازی و رونق فضاهای شهری و اماکن تاریخی از جمله سیاست‌های کلان شهرداری است.

محمدعلی ایزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هر خانه و اماکن تاریخی فرصت استثنایی برای آینده شهر است و شهروندان پاسداران گران‌بهای شهر هستند، اظهار کرد: بافت تاریخی شهر گنج با ارزش کشف شده است که از گذشتگان به ما به ارث رسیده است و باید به آیندگان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه مراقبت از آثار تاریخی وظیفه هر شهروندی است و باید با دقت نظر و توجه کامل چنانچه اثری را در معرض خطر دیدند، اطلاع دهند، افزود: پاسداشت و نگهبانی از آثار تاریخی اصفهان به یک ضرورت و وظیفه شهروندی تبدیل شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تاکید کرد: شهرداری، بافت تاریخی را به عنوان یکی از سرمایه‌ها و ثروت‌های بزرگ و ارزشمند اصفهان می‌داند، لذا سیاست‌های کلانی در این دوره مدیریت شهری تعریف شده است تا اتفاقات خوشایندی در شهر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی محور فرهنگی و تاریخی اصفهان از جمله اتفاقات خوبی است که با حضور تمام قد شهرداری و همکاری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در حال انجام است، گفت: اجرای این طرح بسیار سنگین و طاقت‌فرسا چند سال به طول می‌انجامد، اما امیدواریم که در سازمان یونسکو ثبت شود.

ایزدخواستی با بیان اینکه ثبت محور تاریخی و فرهنگی اصفهان در راستای سیاست‌های حفظ و نگهداری معماری تاریخی شهر در حال پیگیری است، گفت: تدوین نقشه راه بافت‌ها و ابنیه تاریخی، اجتماعی‌سازی و رونق فضاهای شهری و اماکن تاریخی، از دیگر سیاست‌های کلان شهرداری در این حوزه است.

کد خبر 581249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.