لزوم تقویت و افزایش روابط اقتصادی ایران و ونزوئلا

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، افزایش حجم مبادلات اقتصادی را در جهت منافع دو کشور ایران و ونزوئلا دانست و گفت: در دیداری که رئیس‌جمهور ونزوئلا با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور کشورمان داشت، دو طرف بر افزایش مبادلات اقتصادی تاکید کردند.

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران اظهار کرد: علت اصلی سفر مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران گسترش و توسعه همکاری‌های اقتصادی بود؛ دو کشور به واسطه مشکلات مشترک اقتصادی و همچنین زمینه‌های همکاری اقتصادی به این نتیجه رسیدند که باید این همکاری‌ها را جدی‌تر توسعه دهند یعنی دو کشور در عرصه‌های متفاوت برای رفع مشکلات اقتصادی از امکانات یکدیگر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در راستای همکاری ایران و ونزوئلا انجام شده است، ادامه داد: هدف سفر رئیس‌جمهور ونزوئلا به ایران در راستای نهادینه و تثبیت کردن همکاری‌های بین دو کشور و توسعه کیفی آن بود و هم اینکه حجم مبادلات اقتصادی افزایش پیدا کند.

یک کارشناس مسائل بین‌الملل، افزایش حجم مبادلات اقتصادی را در جهت منافع دو کشور ایران و ونزوئلا دانست و خاطرنشان کرد: در دیداری که مادورو با مقام معظم رهبری و آیت‌الله رئیسی داشت همین بحث مطرح شد و دو طرف بر همین موضوع تاکیداتی داشتند.

کوشکی یادآور شد: امکانات و ظرفیت‌های ونزوئلا می‌تواند بخشی از نیازهای ایران را برطرف کند، همچنین توانمندی‌های ایران می‌تواند بخشی از نیازهای ونزوئلا را برطرف کند؛ از این‌رو اگر همکاری‌های اقتصادی به صوت جدی دنبال شود و رها نشود می‌تواند منافع قابل توجهی برای هر دو کشور به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: در این دیدار ۲۰ سند همکاری مختلف در حوزه‌های اقتصادی، پالایشگاهی و استفاده از فناوری و خدمات فنی مهندسی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد، همچنین ونزوئلا بخشی از تولیدات خود در عرصه‌های مختلف را به ایران ارائه خواهد کرد.

کد خبر 581244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.