نمی‌توان شرکت‌های پیشروی ایران و جهان را مقایسه کرد

رئیس انجمن مدیران صنایع پیشرو گفت: به صنایعی که یک‌قدم جلوتر از دیگر رقبا باشند و بتوانند خود را با اتفاقات جدید جهان، حوزه رقابت‌پذیری، منابع مالی و انسانی همراه کنند، پیشرو اطلاق می‌شود.

مسعود جمالی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: مباحث مرتبط با پیشرو بودن صنایع در ایران از اواخر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ مطرح شد و با گذراندن سیستم ارزیابی اکنون به مرحله نهایی و معرفی شرکت‌های پیشرو رسیده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله انتخاب مدیر پیشرو قرار گرفته‌ایم که حدود ۲۰ درصد از امتیاز یک مدیر مرتبط با رزومه و۸۰ درصد هم به عملکرد وی بازمی‌گردد.

رئیس انجمن مدیران صنایع پیشرو ادامه داد: رزومه مدیر پیشرو به تحقیق، مقالات، توسعه، اختراع و… مرتبط است و عملکرد مدیر هم که شامل ۸۰ درصد از امتیاز وی می‌شود به میزان تولید، صادرات، دانش‌بنیان بودن، بازاریابی، منابع انسانی و… بازمی‌گردد.

جمالی در پاسخ به این پرسش که تفاوت شرکت پیشرو در ایران با دیگر کشورهای جهان چیست؟ گفت: به دلیل مدل صنعتی و مشکلات ناشی از تحریم‌ها که سال‌هاست بر ایران حاکم شده است مقایسه‌ای مناسب بین شرکت‌های پیشرو ایران و جهان نمی‌توان انجام داد.

وی اضافه کرد: فقط آنچه می‌توان به‌عنوان تفاوت بزرگ مطرح نمود اگر همین کسب‌وکارها و بنگاه‌های اقتصادی ایران در کشورهای اطراف فعال بودند درگیر مسائل بیرونی مانند نوسانات نرخ ارز، بخشنامه‌ها و موانع اداری، محدودیت‌ها و… نبودند و افق چشم‌انداز کشور برایشان مشخص بود.

رئیس انجمن مدیران صنایع پیشرو تأکید کرد: واضح است که به‌جای صرف زمان و انرژی برای مشکلات خارج از بنگاه، باید همه انرژی و دغدغه‌های یک شرکت به سمت پیشرفت هدایت می‌شد.

وی افزود: به صنایعی که یک‌قدم جلوتر از دیگر رقبا باشند و بتوانند خود را با اتفاقات جدید جهان، حوزه رقابت‌پذیری، منابع مالی و انسانی همراه نمایند، پیشرو اطلاق می‌شود.

کد خبر 581243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.