ریزش سنگین بازار رمزارزها

بازار رمزارزها پس از اخبار منتشر شده درخصوص جنگ چین و تایوان، ریزش شدیدی را تجربه کرد؛ بیت‌کوین از لحاظ تکنیکال کانال صعودی و سطح ۲۹ هزار دلار را از دست داد و اکنون در محدوده ۲۷ هزار دلار معامله می‌شود و افت ۶.۶ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اتریوم امروز وضعیت مشابهی با کل بازار رمزارزها داشت و افت ۱۳ درصدی را تجربه کرد و به محدوده یک هزار ۴۴۷ واحد رسید. سایر رمزارزها نیز وضعیت مشابهی داشتند؛ ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای کاهش چشمگیر داشت و شاخص ترس و طمع نیز در محدوده ۱۴ واحد قرار دارد که احتمال افزایش آن برای روزهای آتی وجود دارد.

پیش‌بینی برای کلیت بازار: تداوم روند نزولی

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۷ هزار و ۴۰۶ دلار

تغییرات: افت ۶.۶۲ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۴۴۷ دلار

تغییرات: افت ۱۳.۶۰ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۵۵ دلار و سه سنت

تغییرات: افت ۱۲.۲ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۴۳ دلار

تغییرات: افت ۱۱.۱۱ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۰۵ دلار

تغییرات: رشد ۱۴.۹ درصدی

سولانا (SOL): ۳۱ دلار و ۶۸ سنت

تغییرات: افت ۱۶.۰۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۱۸ دلار و ۲۴ سنت

تغییرات: کاهش ۱۹.۵۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۴۵ دلار

تغییرات: کاهش ۶.۴۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۶۴۹ دلار

تغییرات: کاهش ۱۴.۹۰ درصدی

پولکادات (DOT): هفت دلار و ۵۶ سنت

تغییرات: رشد ۱۳.۰۸ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

حمایت: ۲۶ هزار دلار

مقاومت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار

پیش بینی: در پی انتشار برخی از اخبار بنیادین منفی که منجر به ریزش بازار رمزارزها شد بیت کوین نیز کف میکرو کانال صعودی خود را از دست داد و ریزش سنگینی را تجربه کرد، در مقابل این رمز ارز حمایت ۲۶ هزار دلاری وجود دارد که در آخرین ریزش انجام شده به این سطح واکنش مثبت نشان داد حال در طی روزهای آینده باید این رمزارز را در این نقطه مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

ارزش بازار حوزه دیفای

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

شاخص ترس و طمع بیت کوین

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

روند شاخص ترس و طمع

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

بزرگ‌ترین بانک آمریکا به دنبال عرضه دارایی‌های سنتی در قالب توکن است

جی‌پی مورگان (JPMorgan)، بزرگ‌ترین بانک ایالات متحده، امیدوار است بتواند بخش دیفای را به‌گونه‌ای توسعه دهد که از پتانسیل دارایی‌های غیردیجیتالی هم استفاده کند. این بانک باور دارد که اگر دارایی‌های سنتی خزانه‌داری ایالات متحده یا صندوق‌های بازار پول به توکن تبدیل شود، می‌توان از همه آن‌ها به‌عنوان وثیقه در استخرهای دیفای استفاده کرد. هدف کلی جی‌پی مورگان این است که تریلیون‌ها دلار دارایی را به بخش دیفای وارد کند تا بتواند از این سازوکار جدید برای تجارت، استقراض و وام‌دهی استفاده کند.

مدیرعامل کوین بیس: بیت‌کوین ممکن است جای دلار را به‌عنوان ارز ذخیره جهانی بگیرد

برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس خوش‌بین است که بیت کوین می‌تواند روزی جایگاه دلار آمریکا در جهان را تصاحب کند. آرمسترانگ در مصاحبه‌ای می‌گوید که بیت کوین جایگاه استاندارد طلا جهانی جدید را تصاحب کرده و به طور بالقوه می‌تواند ارز ذخیره جدید جهان باشد.

وی می‌گوید که تنها ۲۰۰ میلیون نفر در جهان تاکنون ارزهای دیجیتال را امتحان کرده‌اند که مقدار زیادی است، هر چند نزدیک به چیزی مانند دلار یا طلا نیست.

آرمسترانگ در ادامه افزود: «فکر می‌کنم اکثر مردم جهان بیت کوین را یک نشانه مخالفت یا یک چیز دیوانه‌وار می‌دانند. اما معتقدم این شانس وجود دارد که بیت کوین به ارز ذخیره جهانی جدید تبدیل شود.»

کاردانو پنجمین دارایی برتر در میان نهنگ‌های بی‌ان‌بی چین است

بر اساس داده‌های ویل‌استاتس، توکن کاردانو در میان دارایی‌های نگهداری‌شده توسط بزرگ‌ترین آدرس‌های شبکه بی‌ان‌بی چین (BNB Chain) (که در گذشته با نام بایننس اسمارت چین شناخته می‌شد) به یکی از ۱۰ دارایی برتر تبدیل شده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که کاردانو در حال حاضر رتبه پنجم در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر موجود در کیف پول نهنگ‌های بی‌ان‌بی چین را در اختیار دارد. گفتنی است که این نهنگ‌ها، در مجموع ۱۹.۱۷ میلیون دلار کاردانو نگهداری می‌کنند.

بلاک‌فای برای مذاکره با قانون‌گذاران پنج لابی‌گر جدید را استخدام کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلتفرم معروف وام‌دهی ارزهای دیجیتال بلاک‌فای (BlockFi) لابی‌گرهایی را از شرکت آرنولد اند پورتر کای اسکولر (Arnold & Porter Kaye Scholer) استخدام کرده است تا روی سیاست‌های نظارتی و مالیاتی برای ارائه‌دهندگان خدمات در بخش دارایی‌های دیجیتال کار کنند. بلاک‌فای با ایجاد این تیم ۵ نفره، به جدیدترین شرکت ارزهای دیجیتال تبدیل شده است که لابی‌گرانی را برای پیشبرد اهداف خود استخدام می‌کند.

گفته می‌شود که این لابی‌گران قرار است به نیابت از شرکت بلاک‌فای با سیاست‌گذاران، رگولاتورها و قانون‌گذاران درمورد منافع صنعت ارزهای دیجیتال بحث کنند. یک سخنگوی بلاک‌فای گفته است که این شرکت مشتاق است تا در زمینه کمک به تعریف محیط نظارتی و مالیاتی دارایی‌های دیجیتال با سیاست‌گذاران همکاری کند.

بلاک‌چین دات کام دامنه‌های NFT رایگان میان کاربران کیف پول خود توزیع می‌کند

بلاک چین دات کام (Blockchain.com) که اولین مرورگر بلاک بیت کوین را در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد، قصد دارد میان کاربران کیف پول خود دامنه‌های «.blockchain» را به‌صورت رایگان توزیع کند. این شرکت اعلام کرده با آنستاپبل دامینز (Unstoppable Domains)، پلتفرم هویت دیجیتال وب ۳.۰ و ارائه‌دهنده دامنه‌های NFT، برای راه‌اندازی دامنه خود وارد همکاری شده است. به گفته این شرکت در هفته‌های آینده تمام ۸۳ میلیون کاربر آن‌ها دامنه‌های رایگان را دریافت خواهند کرد که می‌توانند از این پس به‌عنوان جایگزینی برای آدرس‌های کیف پول طولانی خود استفاده کنند.

بلاک چین دات کام دامنه‌های NFT رایگان میان کاربران کیف پول خود توزیع می‌کند

بلاک‌چین دات کام (Blockchain.com) که اولین مرورگر بلاک بیت کوین را در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی کرد، قصد دارد میان کاربران کیف پول خود دامنه‌های «.blockchain» را به‌صورت رایگان توزیع کند. این شرکت اعلام کرده با آنستاپبل دامینز (Unstoppable Domains)، پلتفرم هویت دیجیتال وب ۳.۰ و ارائه‌دهنده دامنه‌های NFT، برای راه‌اندازی دامنه خود وارد همکاری شده است. به گفته این شرکت در هفته‌های آینده تمامی ۸۳ میلیون کاربر آن‌ها دامنه‌های رایگان را دریافت خواهند کرد که می‌توانند از این پس به‌عنوان جایگزینی برای آدرس‌های کیف پول طولانی خود استفاده کنند.

کوین سنتر از خزانه‌داری آمریکا به اتهام جاسوسی مالی شکایت کرد

کوین سنتر (Coin Center)، یک گروه غیرانتفاعی حامی بلاک چین مستقر در واشینگتن، اخیراً شکایتی علیه وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام ارائه اصلاحیه غیرقانونی در لایحه زیرساخت‌های مالی، تنظیم کرده است. کوین سنتر در یک اعلامیه رسمی از شکایت خود علیه خزانه‌داری آمریکا رونمایی و اعلام کرد «در سال ۲۰۲۱، رئیس‌جمهور بایدن و کنگره آمریکا دستور گزارش مالیاتی ناشناخته‌ای را بازنگری کرده‌اند.

اگر این اصلاحیه اجرایی شود، نظارت گسترده‌ای بر شهروندان عادی آمریکایی تحمیل خواهد شد». این لایحه افراد و مشاغل مختلف را ملزم می‌کند که اطلاعات مربوط به تمام تراکنش‌های با ارزش حداقل ۱۰٬۰۰۰ دلار خود را گزارش دهند که شامل نام واریزکننده، تاریخ تولد و کد تأمین اجتماعی است.

شرکت سرمایه‌گذاری انگلیسی ۶۰۰ میلیون دلار برای فعالیت در وب ۳.۰ جمع‌آوری کرد

فلیکس کپیتال (Felix Capital)، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر مستقر در لندن، در چهارمین دور جذب سرمایه خود حدود ۶۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. این شرکت که در حوزه‌های تجاری و استارتاپ‌های پولی سرمایه‌گذاری می‌کند، در حال برنامه‌ریزی است تا بخشی از سرمایه جمع‌آوری‌شده را به‌عنوان گوشه‌ای از استراتژی تجاری جدید خود، برای افزایش فعالیت در صنعت وب ۳.۰ استفاده کند. دور چهارم که تاکنون بزرگترین دور جذب سرمایه این شرکت بوده، سرمایه تحت‌مدیریت فلیکس کپیتال را به ۱.۲ میلیارد دلار رسانده است.

افزایش قابل‌توجه نصب خودپردازهای بیت کوین در ماه ژوئن

در سال ۲۰۲۲ تعداد نصب خودپردازهای جدید بیت کوین در سراسر جهان در یک روند نزولی بوده است و تا ماه مه (اردیبهشت) این کاهش به ۸۹.۷۵ درصد رسید. با این حال، نصب خودپردازهای بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد) بازیابی جدیدی را نشان می‌دهد و شاهد بازگشت از روند نزولی پنج ماهه خود بوده است. داده‌های جدید نشان می‌دهد که ۸۸۲ دستگاه جدید تنها در ۱۰ روز ابتدایی ماه ژوئن (خرداد) نصب شده‌اند. همچنین آمار پلتفرم «کوین ای‌تی‌ام رادار» بر اساس داده‌های ۲ ماه اخیر، نشان می‌دهد که روزانه به‌طور متوسط ۲۳ دستگاه جدید در سراسر جهان نصب می‌شود.

ایلان ماسک به توییت جک دورسی در رابطه با وب ۵.۰ واکنش نشان داد

با انتشار اخباری مبنی بر اینکه جک دورسی قصد دارد روی وب ۵.۰ که حول شبکه بیت کوین ساخته خواهد شد تمرکز کند، شوخی‌های کاربران در فضای ارزهای دیجیتال توئیتر شروع به شکل‌گیری کرده است. در این میان برخی از کاربران عنوان کرده‌اند «اگر دورسی و بیت کوین می‌توانند وب ۵.۰ بسازند، ماسک و دوج کوین نیز باید وب ۶۹.۰ را راه‌اندازی کنند».

ایلان ماسک نیز با پاسخی کوتاه به توییت دورسی کلمه «وب ۶۹.۰» و دو ایموجی آتش منتشر کرده است. گفتنی است دورسی با راه‌اندازی وب ۵.۰ قصد دارد پلتفرمی کاملاً غیرمتمرکز ایجاد کند.

هکر آپتیمیزم ۱۷ میلیون واحد از توکن‌های سرقت‌شده را بازگرداند

هکری که چندی پیش، ۲۰ میلیون توکن آپتیمیزم را از بازارساز ارز دیجیتال وینترمیوت (Wintermute) دزدیده بود، ۱۷ میلیون واحد از توکن‌های دزدیده‌شده را به آدرس قرارداد این شبکه بازگردانده است. او هنوز یک میلیون از این توکن‌ها را در کیف پول خود نگه داشته است. هکر مذکور قبلاً یک میلیون توکن را به ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، ارسال کرده بود و یک میلیون توکن باقی‌مانده را هم بلافاصله پس از هک فروخته بود.

نقشه بازار

 ریزش سنگین بازار رمزارزها

کد خبر 581238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.